Jump to content

Lystbåten i Moss gikk til bunns i morges

enter4u

Recommended Posts

Hehe, vokste opp i Horten fra slutten av 60-tallet, og husker godt den lukta under de "rette" vindforholdene :eek: .

Ringte Hellik-Teigen, de kjente ikke til opphuggingsplaner for "Lystbåten", så det blir jo spennende å se hvem som har oppdraget og om det blir mulig å kjøpe deler/utstyr fra ho. Si gjerne fra om dere ser eller hører noe mer, folkens! Trenger ennå mye rart,jeg...

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

"Alfhild var ei vikingprinsesse som ble prøvd giftet bort av far sin. I protest mot dette rømte ho, og dannet sin egen pirat-bande av jenter, som ranet vikinger på vei hjem fra tokt."

"Alfhild" er vel rutebåten "Alf"? I så fall har jeg tilbragt noen timer der ombord :wink:

"Alfhild" var reketråleren "Orregutt", bygd som nr.6 av 15 i Farsund i -73. Vet at hvertfall en av søstrene ble rutebåt, ho holder nå til i Østfold som fritidsbåt med originalt overbygg og motor.

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Jeg lå i gjestehavna under stormen den helgen, eller lørdags kveld, da det sto på som værst. Søndag morgen gikk jeg en tur langs kanalen, og der lå Lystbåten på bunnen. Politiet var akkurat ankommet "åstedet". Det blåste godt den (28 i kast og 24 steady over en liten periode) og sjøen hadde vært ganske slem mot farkosten...så i løpet av et par døgns ytre påkjenninger måtte den gi tapt for naturkreftene. Skjønt, det var nok i kombinasjon med andre forhold som tilsammen gjorde utslaget.

Traff forøvrig Svenning der....var ute og gikk med kona for kvelden... :smiley:

Var i Moss i dag, eller rettere sagt så tok jeg Mosse ferja. Det var ingen som holdt på med vraket på morran idag eller i ettermiddag.

Men det lukta helt forjævelig på E 6 èn ved fyllinga. Det var helt svart av måker over motorveien .

Det er nok en god lukt å få i stua vil jeg tro! :puke:

... Det var ingen som holdt på med vraket på morran idag eller i ettermiddag.

Men det lukta helt forjævelig på E 6 èn ved fyllinga ...

Kom akkurat inn etter en liten spasertur forbi Lystbåten. Det var ingen som arbeidet der, båten lå fortsatt på bunnen. Vet ikke hvorfor pumpeaktivitetene er avsluttet.

Lukta ved E6 er jævlig ja. Men det er utenfor mitt område, jeg passer bare på de mere maritime områdene :cool:

Var tom. vanskelig å stå stille på biloppstillingsplassen foran Bastøfergen.

Får håpe det ikke var batterivannet til Tine. Ellers Svenning klar til dyst på båtmessen i Gøteborg. Sitter sammen med Jr på Gothia hotell. Han har bestemt att vi skal på

Hard Rock Cafe og spise. Og når vi booket inn tydet ingen ting på dårlig båtsalg. Utstillerne sto i meget lang "after messe" kø for å få noen leskende

Vi sees!

Men det lukta helt forjævelig på E 6 èn ved fyllinga. Det var helt svart av måker over motorveien .

Det er nok en god lukt å få i stua vil jeg tro! :puke:

Mosse-lukta har jo fått en ny dimensjon av den fyllinga øst for E6. Hva er det dere Mossinger kaster på dynga ???

Jeg tror det renovasjonsselkapet deres trenger en opplæring i sortering og deponering....Har aldri kjent værre lukt fra noen fylling noen gang !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

har du vart på messen Svenning

jeg var der i tisdags, var til og med inne i Chinooken.....litt too much stressbalje for meg...

men finnishen var det ikke mye o orde om, godkjennt ! :smiley:

o lugarerne i kjellern, var imponerande, går o få plass med en del på den bredden.....

S/Y Gunga Din

har du vart på messen Svenning

... men finnishen var det ikke mye o orde om, godkjennt ! :smiley:

o lugarerne i kjellern, var imponerande, går o få plass med en del på den bredden.....

Hei Gunga Din, nei desverre, jeg klarte ikke å få Gøteborg inn i programmet iår. Skal være funksjonær på en fotball turnering for gutter i helgen. Har bare varit med 21 år før ...

Jeg liker også Chinook godt ja, det er kun en ting (eller noen milioner ting :lol: ) som hindrer meg å kjøpe en slik.

Prosjektet starter opp igjen over helga.

Det var flere ventilasjonskanaler og hull det kom vann inn igjennom.

Dette er en gammel bilferge etter hva jeg hørte og det er slått opp 2" 8" som bæringa til golvet i resturangen, som er isolert og sponet med parkett på. Det er mistanker om at dette golvet har gjemt noen lekkasjer. Vannstanden innv i båten ble senket med 2 meter og den var nær ved å løfte seg. Men vanninntaket var for stort i forhold til pumpe kapasitet. Flere hull må tettes.

Batterivann er ikke noe for en som har med en på 16 som lurer på hvor"gymmen" er. Så mens jeg er på messe trener han, og kommer på messa forhåpentlikg vis ferdi dusjet. Kjapt spist, så etter Roaldbj men har ikke fått han inn på radar. Dermed ble det pc med jr og en dårlig film. Men "guttetur" er ikke det samme lengre. Har aldri hatt med treningbag før.

Når det gjelder fotball, så er det en felles interesse. Trener G16 og lurer på når jeg har fri. Men artig er det. Kos deg.

Vi sees!

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...