Jump to content

Er det rart at det blåser?

Mini

Recommended Posts

Var det eg som skulle taksere desse skadene, så ville eg gitt store trekk på grunn av meeeeget dårleg sikring av båten som veltet først. Desse bukkene er ikkje egnet til å holde oppe båtskrog som har så rund fasong som slike seilbåter.

Trist for eieren som vel ikke kan klandres. Uansett er det vel de som organiserer båtopplaget som bestemmer typen støtter/krybber og da er det vel lite den enkelte båteier kan gjøre (?). Eller er det her benyttet medbragdte bukker ??

Redigert av salt (see edit history)

Jeg synes jeg så en veltet båt på Blommenholm på søndag da jeg kom fra skauen med familien (båten på land - med mast oppe).

Det svekker min teori et det ikke blåser her innerst i Oslofjorden. Har alltid trodd at kulingene var noe som de hadde på utenfor Gullholmen omtrent.

Kanskje jeg tar feil ?

mvh,

Ole

Ole
S/Y Algol

Trist for eieren som vel ikke kan klandres. Uansett er det vel de som organiserer båtopplaget som bestemmer typen støtter/krybber og da er det vel lite den enkelte båteier kan gjøre (?). Eller er det her benyttet medbragdte bukker ??

På den aktuelle havnen (Solvik) står eierene selv for bukker.

Synes jeg ser mange seilbåter hvor støttebena sitter langt opp på skroget hvor skrogsidene neste er vertikale. Vil de ikke da lettere kunne gli opp langs skrogsiden når påkjenningene blir store?

Bør ikke støttebena ideelt sett stå 90 grader på anleggsflaten de skal støtte opp??

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...