Gurba Startet 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2008 Hallo !! Nå har jeg tilbringt en kveld i denne nydelige forum. Har kjøpt meg ny større båt, etter vemodig å ha solgt "Bentebåt" tidligere i år.. I den nye båten sitter det en md17c motor med en gearkasse som er litt motvillig. Etter det jeg kan finne på merkeskilt er den en gearkasse type ms-x. Det som er kluet er at kassa i båten er lei og få ut og inn av gear, har tendens til å henge i revers. Tidligere eier sendte med en ekstra gearkasse som han hadde "lånt" av en kamerat for testing, denne satt fast i fremover gear. Har lest side opp og ned, om kon og messing inngrep. Så jeg er helt med. Åpnet kassa tidligere i kveld og gikk over lager for ikke å gå i samme fella som andre har gjort med defekte lager og skeiv slitasje på slitebelegg.... Det som er saken er at det er vulket på et slags slitebelegg i denne berømte konen som skal gjøre innkoblingen litt mer human. Belegget er nydelig i fremover gear men ikke mer en 30 % i reversen... kunne selvfølgelig byttet om på dem, men det blir vel som å pisse i buksa. gør artig litte grann og så kommer lukta etterpå. Jeg liker å vite at ting er i orden når jeg skal bakke opp for klønete idioter som smetter inn før meg på gjestebryggene bortover som ikke har vett på køsystem :-) Har sjekket med en som har annonser på finn om overhaling og innlevering av gammel boks og betale 9500 i mellom... syns det er drøyt når vi har en hel vinter foran oss med mange fine kvelder for sånn type jobb.... da reparerer jeg begge gearkassene og selger den ene:-) Jeg finner alle mulige tegninger på alt som er men ikke på denne gearkassa mi som heter ms-x m har lest igjennom det som er av tråder her tror jeg og har skjønt at det er den samme kassa som heter ms-2 med samme utvekslingen. Tenkte å kjøpe disse delene som trengs sjøl og bytte nållager og rullelager samtidig. Har noen tips og råd er jeg av typen som blir veldig glad..... Hvor ligger det deletegninger?? Helst da en link med en knapp jeg trykke på :-) Og hvor er det veldig billi å kjøpe deler ? :-) Takker så mye for god hjelp, hilsen en lykkelig Albin25ac eier. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Her f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Mulig jeg er helt tett men jeg greier ikke å finne noen splinttegning på gearkassa der heller jeg altså.. Kunne jeg vært så snill og fått litt til hjelp ? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Monteringsanvisning/splitt-tegning av VP-gir finner du nok ikke på nettet. Jeg har en papirkopi som jeg fikk under bordet av en kompis som jobber hos en VP-pusher. Husker ikke om den inneholder giret ditt, men jeg kan sjekke. Tror den ligger i båten, og isåfall tar det noen uker før jeg får sjekket. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
tom-ass Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Muli noe av dette kan hjelpe deg: http://spirit.the-millers.org/Volvo/VolvoMSB.pdf http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-...0-44-15157.aspx http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/0398F741...2BL_1989_en.pdf Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Gurba Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Nå preker vi se :-) Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.