Jump to content

To bad i båt.

Lazy days 2

Recommended Posts

Jeg har 3 dobeltlugarer med hver sitt dusj/toalett og det er nå minstemål synes jeg :cool::lol: :lol: :lol:

Skjønner hva du mener. Et større dusjrom i stedet for to eller tre ville nok vært like bra eller bedre. Hos meg er det helt greit å både dusje og annet men der er jo ikke mer plass enn der må være. For toalettet sin det så er det et poeng at det skal være litt trangt for det skal jo kunne brukes i all slags vær også...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Jeg har en båt som også kan leveres med to bad, men er kjempegodt fornøyd med å ha bare et.

Mindre å holde i orden, og ikke minst frigjøring av areal som i mitt tilfelle gir en mye bedre seng i forlugaren. Hvis en ofte har med gjester vil to bad gi mer av privatliv siden det tross alt er ganske lytt ombord, noen bruker også et bad til lagring/tørking av vått tøy, men jeg foretrekker å tørke tøy utendørs (f.eks under cockpitteltet).

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Vi har to fulle bad i båten vår. De ser vel omtrent slik ut begge to

nw420_guest_bathroom.jpg

Badene er fordelt med ett for hovedkabinen foran og ett for de to midtkabinene. Det ekstra badet hadde vi klart oss uten - men det er slett ikke dumt å ha et eget bad for ungene. og har man med gjester ombord som overnatter er det veldig fint å ha. Så sant det ikke begrenser annen plass ombord ser jeg ikke noe feil i å ha to bad.

Hadde valget stått mellom to bad eller ett litt større bad og et rom for vaskemaskin hadde jeg vært i tvil om hva jeg skulle velge.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Vi har 2 bad. Om det er noe behov for det? Ærlig talt. Nei, men "kjekt å ha".

Det i forrlugaren er trangt. med toalett og dush. Vasken er plasert tvers over korridoren.

I akterlugaren er det. Toalett, vask og badekar.

Toalettet og vasken fremme, kommer nok til å bli brukt. Men dushen forrut,vil bli stengt av og blindet.

Det for holde med å dushe i badekaret i akterlugaren. Med dushforheng, 0 vannsøl på resten av badet. Gråvannet går ned i egen tank og blir pumpet pumpet over bord.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Både kona og barnebarna ville gjerne ha et badekar ombord. :rolleyes:

I vår båt finnes et toalettrom med vask, av rimelig grei størrelse. Der får vi gjort det mest fornødne i fred og ro. Det ligger på styrbord side.

På babord side har vi et eget dusjkabinett, hvor det er rimelig grei plass til en person ad gangen. En slik løsning fungere utmerket.

Det blir jo aldri kø til toalettrommet, selv om vi er flere ombord....så 2 toalett føles litt bortkastet mht plass.

Jeg ser heller ikk det helt store problemet med at det er to bad ombord.... Er enig med de andre som også kan se nytteverdien at en kan henge opp vått tøy der for tørking... Det er klart et eget skap for vått tøy er også en mulighet, men da mister man flebruksmuligheten som å bruke det som dass... Et par dass er heller ikke å forakte..... Både med tanke på at noe kan gå galt med det ene, da har man det andre.... eller at skipperen har sitt eget dass

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Både kona og barnebarna ville gjerne ha et badekar ombord. :rolleyes:

Må jo være ærlig å innrømme at det er ikke noe fullt size boblebad vi har. Er ett lite såkalt sittebadekar,Meter'n langt tenker jeg. Fungerer som ett dushkabinet. Er for dumt å tømme varmtvannstanken for å sette seg i badekaret, hvis man ikke ligger med landstrøm da. :rolleyes: Kanskje jeg skal prøve en dag. :crazy:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

To bad i en båt? Hadde enda emnet vært to i et bad, - da hadde det blitt litt interessant. Med med en Saga 27 som jeg har sier det seg selv at å få plass til et lite rom med dass og en vask er det en kan oppnå. Men så var det dette med dusj da. Hjemme dusjer jeg når jeg føler meg møkkede, og det er ikke hver dag! Og når det skjer, har jeg meeengder med varmt vann. Men hadde jeg hatt plass til noe slikt i båten, hvordan kan dere klare å få til glovarmt vann i mange minutter? Har dere varmtvannstank på 200 liter? Og hvordan holder dere den varm etter 4 - 5 dager i uthavn? Da må dere jo bli svært skitne? Nei, dusj i båt klarer jeg meg utmerket uten. Håndvask med godt varmt vann klarer seg for meg. Da kan jeg holde meg ren, selv på unevnelige steder.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lurte på om det er noen som har peisestue og bibliotek i båten - og i såfall -- må det være nøttetre ?

Smiler

Kunne bare ikke dy meg :-)) :smash:

Joda, et lite skipsbibliotek har vi. Kun faglitteratur her i båten. Kona har egen bladkurv under bordet i styrhuset. :cool: I Nord Westen hadde jeg egne utlånskort for de som lånte med seg bøker. Greit å vite hvor bøkene var til enhver tid.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...