Lazy days 2 Startet 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2008 Det er blitt vanlig med to bad/ toalett i båter fra 35 fot. På båter fra ca. 38 fot nesten alltid. Det finnes ikke en leilighet på 50m2 med to bad, men i båt. Hadde det ikke hvert greit med ett stort bad, med skikkelig dusjhjørne og godt med plass. Og kansje en vaskemaskin. Er det behov for to bad? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Jeg har 3 dobeltlugarer med hver sitt dusj/toalett og det er nå minstemål synes jeg :lol: Skjønner hva du mener. Et større dusjrom i stedet for to eller tre ville nok vært like bra eller bedre. Hos meg er det helt greit å både dusje og annet men der er jo ikke mer plass enn der må være. For toalettet sin det så er det et poeng at det skal være litt trangt for det skal jo kunne brukes i all slags vær også... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Framtia Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Jeg har en båt som også kan leveres med to bad, men er kjempegodt fornøyd med å ha bare et. Mindre å holde i orden, og ikke minst frigjøring av areal som i mitt tilfelle gir en mye bedre seng i forlugaren. Hvis en ofte har med gjester vil to bad gi mer av privatliv siden det tross alt er ganske lytt ombord, noen bruker også et bad til lagring/tørking av vått tøy, men jeg foretrekker å tørke tøy utendørs (f.eks under cockpitteltet). Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 (redigert) Vi har to fulle bad i båten vår. De ser vel omtrent slik ut begge to Badene er fordelt med ett for hovedkabinen foran og ett for de to midtkabinene. Det ekstra badet hadde vi klart oss uten - men det er slett ikke dumt å ha et eget bad for ungene. og har man med gjester ombord som overnatter er det veldig fint å ha. Så sant det ikke begrenser annen plass ombord ser jeg ikke noe feil i å ha to bad. Hadde valget stått mellom to bad eller ett litt større bad og et rom for vaskemaskin hadde jeg vært i tvil om hva jeg skulle velge. Redigert 29.Oktober.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
salhus Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Er enig at det kankje hadde vert bedre med 1 stort bad. Men det er jo OK å ha ett til tørk/lager av klær. Men det største argumentet for 2 dass, er vel at da har du ett i reserve dersom (når!) det ene går tett, midt under ankerdrammen Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 .... Så sant det ikke begrenser annen plass ombord ser jeg ikke noe feil i å ha to bad. Hadde valget stått mellom to bad eller ett litt større bad og et rom for vaskemaskin hadde jeg vært i tvil om hva jeg skulle velge. jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Vi har 2 bad. Om det er noe behov for det? Ærlig talt. Nei, men "kjekt å ha". Det i forrlugaren er trangt. med toalett og dush. Vasken er plasert tvers over korridoren. I akterlugaren er det. Toalett, vask og badekar. Toalettet og vasken fremme, kommer nok til å bli brukt. Men dushen forrut,vil bli stengt av og blindet. Det for holde med å dushe i badekaret i akterlugaren. Med dushforheng, 0 vannsøl på resten av badet. Gråvannet går ned i egen tank og blir pumpet pumpet over bord. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
runes Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 For oss som også bruker båten når det regner så er det veldig praktisk å ha et bad man kan slå på full varme for å tørke tøy. Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
nimbuster Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Både kona og barnebarna ville gjerne ha et badekar ombord. I vår båt finnes et toalettrom med vask, av rimelig grei størrelse. Der får vi gjort det mest fornødne i fred og ro. Det ligger på styrbord side. På babord side har vi et eget dusjkabinett, hvor det er rimelig grei plass til en person ad gangen. En slik løsning fungere utmerket. Det blir jo aldri kø til toalettrommet, selv om vi er flere ombord....så 2 toalett føles litt bortkastet mht plass. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Jeg ser heller ikk det helt store problemet med at det er to bad ombord.... Er enig med de andre som også kan se nytteverdien at en kan henge opp vått tøy der for tørking... Det er klart et eget skap for vått tøy er også en mulighet, men da mister man flebruksmuligheten som å bruke det som dass... Et par dass er heller ikke å forakte..... Både med tanke på at noe kan gå galt med det ene, da har man det andre.... eller at skipperen har sitt eget dass Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Både kona og barnebarna ville gjerne ha et badekar ombord. Må jo være ærlig å innrømme at det er ikke noe fullt size boblebad vi har. Er ett lite såkalt sittebadekar,Meter'n langt tenker jeg. Fungerer som ett dushkabinet. Er for dumt å tømme varmtvannstanken for å sette seg i badekaret, hvis man ikke ligger med landstrøm da. Kanskje jeg skal prøve en dag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kjellka Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Det må jo være greit med to bad om bord om båten er stor nok til det. Har man gjester med, kan det fort bli kø ved morgenstellet Jentene er jo ikke så kjappe som oss mannfolk, selv om vi er til sjøs Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Vi har også to bad. Det store har septik det lille går rett ut. Vi bruker sjelden det lille. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nils1 Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 (redigert) Lurte på om det er noen som har peisestue og bibliotek i båten - og i såfall -- må det være nøttetre ? Smiler Kunne bare ikke dy meg :-)) Redigert 29.Oktober.2008 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 (redigert) Jeg har også ett lite og ett stort bad. Det lille er til babord for enden av trappa. Det store er rett bak båten. Kunne ikke dy meg jeg heller. Redigert 29.Oktober.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Lurte på om det er noen som har peisestue og bibliotek i båten Denne er til salgs og har alt du etterspør... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Hadde båten vært stor nok til det så ville det ideelle for min del vært et knøttelite trangt toalett rett nedenfor leideren og i tillegg et større bad med dusj foran men da må man et stykke over 40fot for at det skal bli bra og jeg er ikke der enda Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Kjekt å ha. Om morgenen er det aller best å stå på akterbalkongen og strø i svømmebassenget..... Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Nils1 Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Denne er til salgs og har alt du etterspør... Huff desverre akkurat litt for bred for båtplassen min Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 To bad i en båt? Hadde enda emnet vært to i et bad, - da hadde det blitt litt interessant. Med med en Saga 27 som jeg har sier det seg selv at å få plass til et lite rom med dass og en vask er det en kan oppnå. Men så var det dette med dusj da. Hjemme dusjer jeg når jeg føler meg møkkede, og det er ikke hver dag! Og når det skjer, har jeg meeengder med varmt vann. Men hadde jeg hatt plass til noe slikt i båten, hvordan kan dere klare å få til glovarmt vann i mange minutter? Har dere varmtvannstank på 200 liter? Og hvordan holder dere den varm etter 4 - 5 dager i uthavn? Da må dere jo bli svært skitne? Nei, dusj i båt klarer jeg meg utmerket uten. Håndvask med godt varmt vann klarer seg for meg. Da kan jeg holde meg ren, selv på unevnelige steder. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Lurte på om det er noen som har peisestue og bibliotek i båten - og i såfall -- må det være nøttetre ? Smiler Kunne bare ikke dy meg :-)) Joda, et lite skipsbibliotek har vi. Kun faglitteratur her i båten. Kona har egen bladkurv under bordet i styrhuset. I Nord Westen hadde jeg egne utlånskort for de som lånte med seg bøker. Greit å vite hvor bøkene var til enhver tid. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
gmg Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Jeg har badeplattform jeg Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Skipper Worse Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Hos oss er det slik: Forut: Akterut: Fungerer helt fint, det. Tørk av våte klær forut, i "eget rom", der det er gulvvarme (slangen fra Eber'n går rett under dørken) og privat reder-bad akterut. Vi klarer oss fint med disse to badene... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.