Jump to content

To bad i båt.

Lazy days 2

Recommended Posts

Vel Lars H. da velger du det som er minst onde for deg.... alternativet er jo en vanlig hus dass i båten da.... med de ombygginger det medfører, hvis ikke så er jeg mekanisk rengjøring noe som fungerer det også..

Tror ikke du vil få i pose og sekk her heller, som ellers i samfunnet....

Men nå ble det mye drit prat her... og litt på siden av to bad ombord

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Når jeg legger ut på min helgtur i morgen, Lars skal jeg tenke på deg hver gang jeg sitter på do og trykker. Jeg skal huske å ta opp i ekstra med vann og se om dette løser "sakene". Vi kan jo ta dette som et prosjekt. Jeg kan faktisk gjøre dette prosjektet så tydelig at jeg skal sette med på do forrut også, noe jeg meget sjelden gjør og observere dette i en do som går rett ut uten noen form for septikktank. Det siste innebærer at jeg ike ligger i havn selvsagt.

Ja, ja. Dette kan bli en helgtur i dassens tegn. :crazy:

Mvh Astor, som går på do flere ganger pr. dag.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det problemet løste jeg.

Har en slik eldass med 2 pumper, en for spyling og en for tømming, en slik ITT Jabsco Flojet elns.

Jeg pelma ut automatikk betjeningspanelet.

Satte inn 2 stk. 30A enkeltrele' og 2 stk. Carling vippebrytere istedet.

Nå har vi full kontroll.

Kan spyle/fylle, spyle-tømme, eller bare tømme akkurat som det passer.

Fyllingen av septikktanken er også sterkt redusert, da automatikken spylte unødvendig

mye når en bare skulle strø.

Vi kan jo ta dette som et prosjekt.

Er litt usikker på om bilde dokumentasjon fra dette prosjektet er påkrevd :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

På hjemmetoalettet løser jeg dette med å legge ca. 5 meter papir som en seng i bunnen av skåla.

I båten bruker du ikke 5 meter men en 3-4 tørk som du legger i bakkant av skåla fra vannspeilet og opp på det tørre området. Etter endt "forretning" og tømming er skåla fremdelse porselenshvit - nesten hver gang. Bruker du riktig type toalettpapir er ikke dette noe problem hverken for pumper eller slanger.

tror dette vil funke for Lars H. også om ikke anatomien i de nedre regioner er helt spesiell...

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

men en 3-4 tørk som du legger i bakkant av skåla fra vannspeilet og opp på det tørre området.

Haaahaa! Så dette er kjent problem for andre enn meg også? Da er det kanskje ikke noe galt med meg likevel.

Jeg fikk jo nesten ikke sove sist natt der jeg lå og grublet om hva som var feil med min anatomi! :sweat:

Men tilbake til facts, så bruker jeg faktisk trikset nevnt ovenfor, når jeg husker på det. :yesnod:

Lars H. :cheers:

selverklært drittunge,

nå med "Lars problemet" i tillegg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

"Lars problemet" :lol:

Sun Flyer lærte meg dette trikse med dusjen tidligere, så nå skitter også jeg i dette "Lars problemet".

Hvem er det ikke som må lære å gå på potta, på nytt?

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Hei.

Håper ikke dette er for direkte og grisete (fintfølende personer hopper over dette emnet), men jeg har noen tanker om selve toalettskålen i båten sammenlignet med skålen hjemme. I båten er selve "vannspeilet" mye mindre enn hjemme. Så når jeg "driter" (og nå kommer det ekle), er det vanskelig å treffe i vannet. Dermed blir det brunt klin på porselenet og en må frem med dobørsten dersom det var av det "seige" slaget. Finnes det ikke toalettskåler for båt hvor det er mulig å treffe i vannet og ikke på porselenet?

Lars H.

Kan det være en ide å justere sikte? :lol: :lol:

To bad trenger jeg ikke, men septiktank står høyt på ønskelista, spesielt da vi lå i gjestehavn i sommer, og det var langt til sanitærannlegget (Bodø), og ett akutt angrep av lett magadiare på morgenen gjorde det nødvendig å bruke det en har til rådighet! :blush::puke:

Ikke noe vakkert syn mellom båt og flytebrygge nei.

Redigert av milo (see edit history)

Heian.

Fant denne tråden etter en stund fraværende fra forumet :sad:

Fant ut at 2 bad var overflødigt i min båt, har revet ned badet forut i båten og skal si jeg fikk større rom her nå :eek:

Holder på og isolere og fikse opp hele rommet, fant blåmann og litt av hvert her framme, så det var godt og bli kvitt det. med lite bruk ble del vel bare en fuktig plass hele lugaren framme hos meg.

Men nå blir det bra og jentungen glede seg til og få et stort rom for seg selv nå :lol:

Jeg hadde besøk om bord av min tilkomne svigersønn..hans første besøk ombord, og hans første besøk ombord i en fritidsbåt med toalett.

Da han skulle gjøre sitt fornødne, utbrøt han: "Hva, skal jeg dr...i det lille hullet der"? Han lurte nok fælt på hvordan han skulle klare å treffe det lille hullet kalt vannspeilet....eller kanskje han allerede da hadde "Lars-problemet" i tankene?

Redigert av nimbuster (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...