Lars H. Svart 2.November.2008 Link til dette innlegget Svart 2.November.2008 Spørsmål til Lars H. eller andre som har satt inn septik i saga. Har du dere bilder av plassering, og hvor slanger går til en slik konstruksjon? størrelse på tank som passer? saga 8000 og saga 27 er vel ikke så ulike framme/mittskips enn at det går ann å sammenligne. Hei. Nei helt ulikt er det vel ikke. Jeg har batterirom under dørken fremfor døren ned til salongen. Septiktanken er da på babord side av batterirommmet der du vel har en skapseksjon. Den er vel på 40 - 60 liter. Selve toalettet har vel samme plassering i våre båter, ned til salongen og inn til høyre. Så hos meg går avløpet akterover fra toalettrommet gjennom veggen, gjør en 90graders sving gjennom batterirommet til tanken. Tømmingen går samme vei tilbake med elektrisk tømmepumpe plassert i batterirommet. Så opp langs skutesiden i en svanhals og ned til skroggjennomføringen under vannlinjen et eller annet sted der du har beina fra styreposisjonen. Jeg har mye bilder fra båten, men akkurat detaljer på dette har jeg ikke. Men jeg kan jo få tatt noen ved leilighet. Tirsdag skal jeg til havnen for å ta båten på land for vinteren. Ellers anbefaler jeg deg å stille det samme spørsmålet også på Sagaforumet Lars H. webmaster@sagaforumet.com Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
milo Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Hei Lars H. ! Og takk ferr ett dritbra svar! bli vel septik i båten etter hvert, bare renta går ned såpass at en kan bruke penger på andre ting enn renter på huslån! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.