Jump to content

To bad i båt.

Lazy days 2

Recommended Posts

Spørsmål til Lars H. eller andre som har satt inn septik i saga. Har du dere bilder av plassering, og hvor slanger går til en slik konstruksjon? størrelse på tank som passer? saga 8000 og saga 27 er vel ikke så ulike framme/mittskips enn at det går ann å sammenligne.

Hei.

Nei helt ulikt er det vel ikke. Jeg har batterirom under dørken fremfor døren ned til salongen. Septiktanken er da på babord side av batterirommmet der du vel har en skapseksjon. Den er vel på 40 - 60 liter. Selve toalettet har vel samme plassering i våre båter, ned til salongen og inn til høyre. Så hos meg går avløpet akterover fra toalettrommet gjennom veggen, gjør en 90graders sving gjennom batterirommet til tanken. Tømmingen går samme vei tilbake med elektrisk tømmepumpe plassert i batterirommet. Så opp langs skutesiden i en svanhals og ned til skroggjennomføringen under vannlinjen et eller annet sted der du har beina fra styreposisjonen. Jeg har mye bilder fra båten, men akkurat detaljer på dette har jeg ikke. Men jeg kan jo få tatt noen ved leilighet. Tirsdag skal jeg til havnen for å ta båten på land for vinteren.

Ellers anbefaler jeg deg å stille det samme spørsmålet også på Sagaforumet

Lars H.

webmaster@sagaforumet.com

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...