John_Kr Startet 24.April.2004 Del på Facebook Startet 24.April.2004 Hei Folkens Kunne tenkt meg et enkelt båtalarmsystem som varsler meg via GSM at det er ubudende gjester i min båt. Er det noen her som kan anbefale noe form for innbruddsalarm via GSM. Har sporingssystem, men kunne tenkt meg å bli varslet hjemme. Takker for alle tips Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
KOB Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Hvis du har Track Guard sporingssystem kan du benytte dette sammen med en alarm. Hvis en alarmsensor i båten slår ut varsles du via alarmen til sporingssystemet til den telefon eller annet du måtte oppgi. En fin løsning, særlig hvis sporingssystemet er montert slik at det er umulig å komme til det uten at alarmen først går. I tillegg har du alle effektene av alarm, som lyd, blinkende lys osv. Fortsatt er det flere som reagerer på en alarm i båt enn bil, og uansett blir det vanskeligere for innbruddstyvene. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Arnstein Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Har GSM A-55 system , som varsler innbrudd i cabin og dekksluker, lavs spenning på batterier og posisjon (koplet til GPS). Jeg har heldigvis ikke hatt innbrudd i båten (kanskje pga. dette?), men så langt fungerer anlegget tilsynelatende OK. Har hatt noen falske alarmer pga. reflekser til cabin-sensor ved lav vintersol (har båten på sjøen hele året). Anlegget gir deg også mulighet til å sjekke diverse statuser ved å ringe opp båten, som posisjon, alarmmodus, spenning på batterier etc. Anlegget kan bygges ut med flere vakter som pumpevakt, brann av og på funksjoner til varme m.m. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
John_Kr Svart 24.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2004 Søkte nettopp litt på internett, det så ut som om det er en jungel av båtalarmer. Leste litt om A-55 - http://www.bilmiljo.no/Alarm/AlarmProdukte...C3%A5talarm.htm http://www.myrenelyd.no/html/products_2.as...w_product_list= http://www.yachtcharter.no/alarm/ Takker for de anbefalingene jeg har fått, men jeg er mottaklig for flere. John Kr Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
880 Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Mener å ha lest om en selvbygger pakke der du selv velger funksjoner og kun trenger et mt abonemang/simm kort. Skal sjekke gamle linker og se hva jeg kan finne. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
John_Kr Svart 24.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2004 Mener å ha lest om en selvbygger pakke der du selv velger funksjoner og kun trenger et mt abonemang/simm kort. Skal sjekke gamle linker og se hva jeg kan finne. Dette hørtes interessant ut, har også hørt noe om "trykk matter" som er tilkoblet alarmanlegget. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Arnstein Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Om du trenger et simkort trenger du vel også noe som virker som en mobiltelefon, med tilhørende abonnement. I A-55 står det en mobiltelefon uten tastatur, diplay og batteri. Ulempen er selvsagt at du blir ført opp telefonkatalogen (i hvertfall den på internett) og at utenforstående prøver å få kontakt med deg uten hell. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
John_Kr Svart 24.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2004 Ja det var noe å tenke på, man bør ha "hemmelig" nr da.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
OT-flyktning Svart 25.April.2004 Del på Facebook Svart 25.April.2004 Her står det en del Sitér dette innlegget Link to post
maanestraale Svart 25.April.2004 Del på Facebook Svart 25.April.2004 Hei båtfolk! I Månestråle er det montert GSM alarm "Haukka 3000" GSM alarm med egendefinert varsling (til hvem du vil) via innebygget GSM-modem (Ericsson GM12) Det betyr at en må ha ett simkort i alarmen med eget nr. Ser det er nevnt hemmelig nr her, joa det er ok men om noen ringer mitt alarmnr. gjør det ikke noe da en må ha passord for å komme inn. Alarmer sendes som sms, direkte fra alarm til definert mottaker. Haukka har ikke gps, men 5 alarm innganger og 4 styre utganger. All styring/konfigurering gjøres fra mobil tlf. Min erfaring er meget god, svært stabil. se på denne linken f.eks. Haukka 3000 pdf og / eller www.haukka.dk Ha en innbrudds og bekymringsfri sommer Mvh Månestråle Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Harald Svart 25.April.2004 Del på Facebook Svart 25.April.2004 Hei, Nereides har gsm alarmer til en rimelig penge. Se http://www.nereides.biz Hilsen Harald Sitér dette innlegget Link to post
tryggvall Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Hei, jeg kan anbefale SeaTracking Båtalarm. Denne vil du få besjed på mobiltelefonen om noe skjer. Dette er alarmen som er det siste som er på markedet Se www.setarcking.no hilsen Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Hei, jeg kan anbefale SeaTracking Båtalarm. Denne vil du få besjed på mobiltelefonen om noe skjer. Dette er alarmen som er det siste som er på markedet Se www.setarcking.no hilsen Sigurd <{POST_SNAPBACK}> Er det ikke sånn en må betale for tjenesten dette da? Det er jo isåfall latterlig. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Sånn matte som aktiverer larmet når du tråkker på det finner du på ClaesOlson for 198.- Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Alarmer sendes som sms, direkte fra alarm til definert mottaker. Haukka har ikke gps, men 5 alarm innganger og 4 styre utganger. All styring/konfigurering gjøres fra mobil tlf. Min erfaring er meget god, svært stabil. Hei, nå kikket jeg litt på denne og den ser absolutt fristende ut; for meg ville det være aktuelt både i båten og i sjøhuset, men da må jeg trolig ha to helt separate anlegg? Det er også tiltalende med muligheten for å sende signaler ut, slik at man f.eks kan få tent kailyset når man kommer sigende inn mot land i sene vinterkvelder. Denne må jeg se nærmere på - og hvis noen har erfaringer, gode eller dårlige så er jeg meget, meget interessert. Haukka 3000 på norsk. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bryant Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Her er det vel "Sigurd" som kanskje ønsker å legge inn litt reklame for Auto Trap AS?? Eller tar jeg feil? Tråden ble jo startet for ett og et halvt år siden. Undertegnede med mange flere har skrevet mye om rimelige og effektive GSM-alarmer i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Her er det vel "Sigurd" som kanskje ønsker å legge inn litt reklame for Auto Trap AS?? Eller tar jeg feil? <{POST_SNAPBACK}> Jeg siterer meg selv: Latterlig Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 (redigert) Denne må jeg se nærmere på - og hvis noen har erfaringer, gode eller dårlige så er jeg meget, meget interessert. Haukka 3000 på norsk. <{POST_SNAPBACK}> Har også Haukka3000 installert, går på 4. året nå. Gode erfaringer sålangt med det tekniske. Har tre soner innbrudd (bevegelsesdetektor), vannalarm og, ved hjelp av et hjemmesnekret rele fra Enjoy, alarm på bortfall av landstrøm. Akkurat det gjør det umulig å få med seg båten uten at alarmen går. I tillegg har jeg styring av to stk. releer for 220V tilkopling. Benytter et kontantkort fra Telenor som sim-kort. Sim kortet kan spores om nødvendig, sålenge det er innenfor dekningsområdet. Ingen kostnader utover selve alarmsentralen/giverne og kontantkortet. Ikke avhengigav en eller annen alarmsentral eller lignende som kanskje ikke er der imorgen. Anbefales M/Y Ellen Marie Redigert 9.September.2005 av M/Y Ellen Marie (see edit history) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Fantino Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Anbefaler også SeaTracking (www.seatracking.no samt www.autotrap.no)! Ikke fordi denne alarmen er best (den sporer kun båten din dersom du er nær en av havnene), men fordi den er rimelig både i innkjøp og abonnement (1 kr/dag). For min del er denne alarmen ren netto etter 1 år pga. reduksjon i forsikringspris (20% reduksjon hos Gjensidige hvis du velger startsperre i tillegg til alarm/sporingssystemet - hvis sporingssystemet skulle bli FG-godkjent får du 30%). Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Anbefaler også SeaTracking (www.seatracking.no samt www.autotrap.no)! Ikke fordi denne alarmen er best (den sporer kun båten din dersom du er nær en av havnene), men fordi den er rimelig både i innkjøp og abonnement (1 kr/dag). For min del er denne alarmen ren netto etter 1 år pga. reduksjon i forsikringspris (20% reduksjon hos Gjensidige hvis du velger startsperre i tillegg til alarm/sporingssystemet - hvis sporingssystemet skulle bli FG-godkjent får du 30%). <{POST_SNAPBACK}> Denne reduksjonen får en uten å være tilknyttet noe firma som sporer den for deg om du kan spore den selv. Og 365,- i året er mer enn ett kontantkort blir brukt til? Hva koster det når en nytter tjenesten da? Kan en få alarm om vannet stiger ombord, om landstrømmen tas bort? Kan en fjernstyre varmeapparat osv.? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 En liten tanke, for å spåre båten trenger du en gsm telefon som er konstant ombord og kobblet til backupstrøm. da kan du finne den gjenom diverse friend finder tjenester. Og siden ett vanligt alarm,med sirene. som eventuellt skremmer tyver avgårde. Dette burde va den billigeste og enkleste løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.September.2005 Del på Facebook Svart 9.September.2005 Har også Haukka3000 installert, går på 4. året nå. der imorgen. Anbefales M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Mange takk for anbefalingen! For min del er ikke "tracking" så veldig interessant, det er tross alt ingen dusinvare jeg har og den er ikke lett å stikke av med for tilfeldige personasjer. Den ville nok heller ikke komme så langt før den var ettertrykkelig gjenkjent. Derfor er det mest overvåkingsfunksjonene jeg er ute etter, med mulighet for å få varsel via GSM, eventuelt utløse alarm. I tillegg er det jo fristende med den lille luksusen som ligger i å kunne slå på varme, kailys, etc ved å ringe et nummer. Det ser bra ut så langt, men jeg er gjerne åpen for alternative forslag og gode/dårlige erfaringer. Takk igjen. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fantino Svart 10.September.2005 Del på Facebook Svart 10.September.2005 Denne reduksjonen får en uten å være tilknyttet noe firma som sporer den for deg om du kan spore den selv. Og 365,- i året er mer enn ett kontantkort blir brukt til? Fikk ikke reduksjon for sporingsdelen, da denne ikke er FG-godkjent. Reduksjonen jeg fikk var 10% for alarm (ikke krav til FG-godkjent) samt 10% for startsperre. Hva koster det når en nytter tjenesten da? Ikke noe tillegg for sporing eller meldinger. Kan en få alarm om vannet stiger ombord, om landstrømmen tas bort? Ja, det er flere innganger så vidt jeg husker (har ikke brukt de), samt at du får melding om lav batterispenning og bortkopling av batterier. Kan en fjernstyre varmeapparat osv.? Husker ikke, men mener du kan se det av koplingsskjema som du finner på sidene deres Som jeg nevnte: Dette er ikke den beste alarmen på noen måte, men for meg så var det definitivt den som var mest lønnsom å kjøpe, samt at jeg får et slags kvasi-sporingssystem på kjøpet. <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.September.2005 Del på Facebook Svart 10.September.2005 Finner lite dokumentasjon på Seatracking med forstår det slik at den er avhangig av å ligge nært en havn utstyrt med seatracking system. Selve gsm enheten står på land med andre ord. Hjelper ikke mye for oss som ikke har slikt system i nærheten og det hjelper iallefall ikke om båten blir stjålet oppoaver sogn og fjordane osv. Når det gjelder fg godkjenning så er det jo andre alarmer som er godkjente, Defa kan nevnes, Boatgard. Jeg ville iallefall benyttet ett system med kontantkort i båten, om ikke forsikringselskapene synes det er godt nok sporingssystem så finnes det flere selskap som driver forsikring. Det viktigeste er vel uansett å ha mulighet for sporing, enkelte alarmer kan faktisk ved en sms redusere motorenes turtall til det laveste slik at båten lett kan innhentes, dette krever dog installatør og relativ ny motor med canbus (om jeg har forstått det riktig) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 11.September.2005 Del på Facebook Svart 11.September.2005 Jeg har GSM alarm A-55. Mitt telefonnummer til alarmen kommer ikke i telefonkatalogen. Chess sa at når SIM-kortet skulle brukes i alarm, så ble det ikke katalogoppføring. Med A-55 kan du slå av og på varme, eller hva det skal være i båten. Den kan tilkoples flere sensorer, som vannstand ombord mm. Den har tilslutning for GPS, og oppgir posisjon når du ber om det. Arne Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.