Roger jo Startet 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2008 Hei! Holder på å bygge om pantryen i båten og må vekk fra svingdører og over til skyvedører. Er det noen som kan hjelpe meg med et nærbilde av hvordan det ser ut. Med ny vask og vannkran får jeg ikke åpnet skapdøra. Vasken blir i det skraverte feltet. Og nye skyvedører kommer der som de gamle står. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Droll Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Noen bilder av et prosjekt jeg begikk like etter jul... Dørene er laget av 5mm sotet plexi, er litt støvete på bildet.. Glide spor for dører, lag dypere spror over døra, så du får den inn ( trenger kunn høyere spor på en liten del ( bredden av døra + litt klaring ) Du kan se noen av konstruksjon detaljene, mulig du kan hente ut noen ideer. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Roger jo Svart 31.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Noen bilder av et prosjekt jeg begikk like etter jul... Arne Kjetil Hei! Tusen takk. Et nydelig møbel. Helt supert, er bunnstokken 25 eller 30mm bred? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Droll Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 Et nydelig møbel.Helt supert, er bunnstokken 25 eller 30mm bred? Takker Mener å huske at vi brukte 30mm ( 30mm - (2 x 6 mm spor) = 18 /3 (veden imellom)= 6 ) Fant et bilde av hele pantry benken også.... Veldig fersk teak på bildet, sikkert noe mørkere nå.... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Karnic Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 hei både viknes 880 og inter 9000 har fine skyvedørs løsninger Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 31.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 (redigert) Mener å huske at vi brukte 30mm ( 30mm - (2 x 6 mm spor) = 18 /3 (veden imellom)= 6 )Arne Kjetil Har hvert på loftet og funnet glattkant 36 x36 mm , hjørnestolpe 33x33 og 5mm finer til dørene. Da burde jeg ha det i hus. Takk igjen. Redigert 31.Oktober.2008 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Noen bilder av et prosjekt jeg begikk like etter jul... Dørene er laget av 5mm sotet plexi, er litt støvete på bildet.. Glide spor for dører, lag dypere spror over døra, så du får den inn ( trenger kunn høyere spor på en liten del ( bredden av døra + litt klaring ) Du kan se noen av konstruksjon detaljene, mulig du kan hente ut noen ideer. Arne Kjetil Takker igjen for hjelpen Arne Kjetil er godt på vei med fronten til skapet. Ved manko på tvinger er det greit med "JEKKER" Ikke som din finish, men ok av en gammel maskinist, med kniv hammer og Biltemasag. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Droll Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Ved manko på tvinger er det greit med "JEKKER" Kreativ tenking.....funker det, så funker det Ikke som din finish, men ok av en gammel maskinist, med kniv hammer og Biltemasag. Ser da meget bra ut den , ulempen med for bra finish er at en aldri blir ferdig....er alltid noe som kan bli bedre... Benken på bildet mitt havnet i en båt til 2,4 mill....ble da stilt over for visse krav... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Roger jo Svart 29.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Det har tatt tid men,fremover går det da. Da vi oppsøkte en kjøkkenfornyer for å finne ny benkeplate, sa selgeren nei dere skal ikke ha treplate, jeg har en drøy pakke med marmor. Mor ble lurt til å ta det og jeg var dum nok til å si ja. Har vært mye jobb, tok heldigvis å limte alt først. Hullet til vasken gikk greit å skjære ut, verre var det med hullet til kranen. Gjorde ikke annet å kjøpe og slipe bor, men nå er den nå der. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2008 Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Utført av en gammel maskinist var dette ikke dårlig Og med din ny komfyr blir dette ei praktbysse. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.November.2008 Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Det ble fint men det er jo en seilbåt du har så marmorplatene er vel ganske så tynne for å spare vekt antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 29.November.2008 Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Veldig flott , jeg leter etter ideer for å ferdigstille mitt prosjekt som jeg kjøpte på onsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 29.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Det ble fint men det er jo en seilbåt du har så marmorplatene er vel ganske så tynne for å spare vekt antar jeg. Nei plata ble ikke lett 10mm marmor og tilsammen nesten 3 forskallingslemmer i to lag.. Har bært i land ca. 400kg med kjekt og ha og det er mer og ta av. Båten veide 18 tonn sist jeg var oppe. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Allan E Svart 29.November.2008 Link til dette innlegget Svart 29.November.2008 Er det lystall på båten din? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2008 Er det lystall på båten din? Ikke sett Motiva på noen lysliste. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 30.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2008 Her er hullet til komfyren bekledd med syrefaste plater med sveiseduk bak, mangler lister og polering av platene. Hvor høyt skal komfyren stå? Neste prosjekt blir å få gassen fram. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.