Jump to content

Erfaringer med Draco 20 el 21.

Bendixx

Recommended Posts

hadde en draco 21 sist sommer med en volvo penta175a(gm v6,er)båten en 85 mod,synes selv at 175 hk ble lite i denne båten så 200+ er nok en fordel hvis du skal ha med deg litt folk i båten,hadde også tull me trimmen på drevet(volvo 290 sp).men vil anbefale 21 foteren i forhold til 20 foteren,er mye bedre utnyttet,og hadde satset på en med mercruiser installasjon.

Jeg hadde selv en 1987 modell Draco 21 i fem år, og kan anbefale båten på det varmeste.

Båten er meget flott utnyttet plass messig, og den er veldig god i sjøen.

Som andre her har skrevet, så er båten tung og solid, og trenger nok litt størrelse på motoren.

Selv hadde jeg en V8 på 225hk, og det var mer enn nok.

Tror nok ikke du skal gå under 165 - 170 hk.

Har selv en Draco 2000 med 140HK Mercruiser. Båten planer med 5-6 voksne men da må man jobbe litt med trimmen. Motoren kunne vært mnoe større, men dersom man f.eks. er 2 voksne og 2 barn planer den veldig lett. God sjøbåt men man er avhengig av at båten tar trimplan. er veldig var for skjev vekt i båten. Ellers en topp båt som kan anbefalles.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Innenbordsmotorer er ikke mere kompliserte enn utenbordsmotorer, men noen ting bør du tenke på. Du har noe mere vedlikehold på en innenbordsmotor med bytte av belger etc. Derimot kan delene være billigere til innenbordsmotor da dette ofte er mariniserte bilmotorer. Da kan man handle noen deler hos bilforhandler og beteler da bil-lapper i stedet for båt-lapper. Mange innenbordmotorer er sjøvannskjølte, de vil da tæres opp av saltvannet etter mange års bruk. Dersom motoren er gammel og sjøvannskjølt må man ta dette med i betraktningen. Min motor er fra 1987 og sjøvannskjølt. Denne motoren ble overhalt i vinter og var ikke tæret mye. Den har mange år igjen. Dersom motoren har varmeveksler trenger man ikke tenke på dette med tæring. Ellers ta innenbordsmotoren noe av plassen inne i båten. Innenbordsmotor og drev er ofte tyngre enn utenbordsmotor. Fordelen er at du får lavere tyngdepunkt men innenbordsmotor. Ellers er en innenbordsmotor mye vanskeligere å stjele.

Skulle jeg kjøpe ny båt i dag og denne kunne fåes både med innenbordsmotor og utenbordmotor bil jeg valgt båt med utenbodsmotor og firetakt. Dette på grunn av støy og plass.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...