peterka Startet 2.November.2008 Del på Facebook Startet 2.November.2008 Ein forhandler seier at det er problemer med EFI 4 takter Mercury. Er det nokon som har denne motoren og har det vore mykje feil på den? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Har hatt masse påhengsmotorer opp gjennom årene, har vel stort sett vært innom alle merker. De sener årene har jeg vært eier av flere Askeladdenbåter,som jo har Mercury som motor. Hadde tidliger firetakter, så Optimax, og nå siste utgave av 115 efi. Har hatt denne nå i to sesonger og den har fungert helt utmerket, beste motor til nå. Den siste serien til Mercury(80-100-115) er jo "samme" motoren som Veradoen`s fire syl. utgaver.(135-200hk.),og de har jo også fått bra omtale. De er jo bygget på den samme grunnstammen(1731cc), bare Veradoen har jo intercooler og kompressor.Har hatt kontakt med et par Wave forhandlere som sier der ikke har vært noen problem med den nye serien av firetaktere, tvert om. Så vedkommende forhandler må jo ha et dårlig forhold til Mercury, kan ikke skjønne noe annet når han kan påstå at motorene er søppel. Nei som sagt er jeg meget godt fornøyd, passer utmerket til min 605 Explorer (32-33 knop), stillegående,røykfri og bensingjerrig, ikke minst. Kan trygt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 3.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2008 Er det ingen som har noko negativ å sei om denne motoren? Eller har alle denne motoren og tørr ikkje anna enn å sei at dette er den beste motoren ein kan få for å få den solgt igjen? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Er det ingen som har noko negativ å sei om denne motoren? Hei `peterka`, ser ikke ut som det er så mange negative uttalelser annet enn selgeren hos Mercury forhandleren du fortalte om. Du kan jo "trøste" deg med denne testen, Mercury 4 takter 115 EFI vs Mercury Optimax 115. http://80.239.2.218/baatweb/bm.nsf/c125626...ac?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Har et par kjenninger som har Mercury EFI på sine skjærgårdsjeeper. De er nå godt fornøyde sier de om motoren. Men det gjelder vel kanskje de fleste av oss uansett motormerke om vi blir spurt hva vi synes om det vi eier og har. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 3.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2008 Eg trur at Mercury eigarane er enten for stolt til å nevne noko negativt om motoren(slik som mecedes/BMW) eller så hadde denne forhandleren veldig dårleg dag. Kanskje han hadde fått sparken i denne økonomiske dårlege tider me er inne i no Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Du kan sjekke på mercury forumet på www.iboats.com , såpass mange brukere der at er det svakheter så burde man kunne finne de der... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LM 605 Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Ja det må jo være noe spesielt med denne selgeren, som du antyder peterka? Hvis en selger/forhandler står og fordømmer sine egne produkter (i dette tilfellet Mercury), og kaller motorene for søppel, ja da kan jo ikke vedkommende være med sine fulle fem, eller han har alt mistet forhandleragenturet i fra Brunswick og skal hevne seg tilbake. Dette sier seg jo selv at et av verdens største konsern for marinemotorer skulle gå hen og produsere en søppelmotor i 2008 etter mange tiår i toppen, ja det faller på sin egen urimelighet. Naturlighvis finnes jo såkalte mandagsmotorer, men det er vel likt over det hele enten de heter Mercury, yamaha, Honda eller hur? Vil vel påstå at alt som blir produsert i dag av nye outboardsmotorer, om det er ti hestere eller trehundrehestere eller midt mellom, om det er to eller firetakt, så er det bra motorer. Hadde der vært dårlige motorer, så hadde de falt ut med en gang.Nei ,jeg er meget godt fornøyd med min 115 efi og kan trygt anbefale den til andre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.