csvirus Startet 2.November.2008 Del på Facebook Startet 2.November.2008 Hei, setene i min Nor-dan Puma 14 fot begynner og bli passe slitne og jeg vurderer og få de trukket om, noen som vet om noen i området mellom kragerø og kristiansand som trekker om til en grei pris? Det som må trekkes om er 2stk stoler og en sofa. Vil gjerne ha det likt til det orginale, og det omfatter noen sømmer rundt om, vil dette koste mye ekstra mon tro? Skumgummien som er i setene nå er veldig myk, dette er jo behagelig, men skaien blir vel fortere slitt av dette, og det gjør at det ser litt "slappt" ut, bør den også byttes eller går det greit med den gamle? Jeg har også en høy kalesje til samme båt, som er så godt som helt ødelagt, men kan nok brukes som mal, det er 3 vinduer og 3 glidelåser, hva kan sånt noe koster og få nytt, og hvem kan dere anbefale? Legger ved et bilde av mitt interiør, og et bilde av tilsvarende kalesje til den jeg vil ha ny. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Hmmm.....en ting er sikkert. Dette blir ikke billig Tipper det kommer seg på 20-25000.- Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 2.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2008 Hmmm.....en ting er sikkert. Dette blir ikke billig Tipper det kommer seg på 20-25000.- HÆ!!! Det er jo mer enn jeg ga for båten! Hva er det som er så dyrt da, kalesje? Synes uansett det hørtes enormt mye ut..... Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Ja ja, kansje 15 - 20.000,- da.. Prøv selv å sett deg å sy? Det er mye arbeid! Og så kommer det jo noen kroner i materiell også. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 mener det finner en "vernet " bedrift litt øst for gjerstad som trkker om slikt billig. husker ikke navnet , men ho som styrer den heter randi skorstøl tror jeg.. ja jeg har teflonhjerne :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jo_no Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Dette kan du få gjort i Grimstad. Tviler på at det blir billig Grimstad Sko & Kalesjeservice Langendorff Storgaten 60 A, 4876 Grimstad 37 04 99 00 Vet om flere som har fått ordnet med nye puter her. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Er ikke akkurat "rett fram"-arbeid med de stolene da. Også er det jo skumgummi som må skjæres og tilpasses da. Jo det blir dyrt. Men det er alt til båt. Og de prisene tar ikke hensyn til hvor mye du ga for båten din Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 (redigert) Prøv selv å sett deg å sy? Det er mye arbeid! Og så kommer det jo noen kroner i materiell også. Jeg sydde puter til den forrige båten min. Holdt på i ei uke med 5 puter. Var ikke bare bare gitt. Og da kjøpte jeg skai for nesten 2000.- Redigert 3.November.2008 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Industrisøm på Stoa fikser nok også dette for deg, men det blir nok ikke billig, som flere andre har påpekt. Vask setene med Hugo's, vask impregner presenningen selv, så har du spart noen kroner.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Toivo Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Hør med Engebråten multisøm på Eydehavn;) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
SF Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Hør med Kragerø Industri. Jeg betalte 6000 for å trekke om alle putene i min Sea Ray 240. Se her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=35846 http://www.krageroindustri.no/index.php?id=3337&p=1899 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
båtliv Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 hei, har du sjekket med industrisøm i arendal? Sitér dette innlegget Link to post
rmyra Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 mener det finner en "vernet " bedrift litt øst for gjerstad som trkker om slikt billig. husker ikke navnet , men ho som styrer den heter randi skorstøl tror jeg.. ja jeg har teflonhjerne :-) Denne bedriften heter "Toppen Bruk" og ligger på Fikkjebakke Industriområde i Sannidal i Kragerø kommune Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 3.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2008 Industrisøm på Stoa fikser nok også dette for deg, men det blir nok ikke billig, som flere andre har påpekt. Vask setene med Hugo's, vask impregner presenningen selv, så har du spart noen kroner.. Setene har desverre noen rifter rundt om kring, og ser generelt ikke bra ut (ser mye verre ut på ekte enn på bildet) Presseningen er pill råtten desverre og jeg vil påstå at ikke den kan reddes, jeg kan pille av ytterste laget av den. Jeg tør dessuten ikke bruke den da den farger av på sidepanelene, som jeg nettop pga av det, trakk de om i vinter..... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 4.November.2008 Del på Facebook Svart 4.November.2008 (redigert) Denne bedriften heter "Toppen Bruk" og ligger på Fikkjebakke Industriområde i Sannidal i Kragerø kommune takk :-) vet de har lang venteliste , men helt klart verdt å ringe dem først.. har sett noen puter som er laget der og det var knallbra og skitbillig. og så er det ei dame på søndeled som også syr slikt.. (lagde 4 lange puter med skai til meg ca 150 cm lange for 5500 kr i sommer.. Redigert 4.November.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SF Svart 4.November.2008 Del på Facebook Svart 4.November.2008 (redigert) mener det finner en "vernet " bedrift litt øst for gjerstad som trkker om slikt billig. husker ikke navnet , men ho som styrer den heter randi skorstøl tror jeg.. ja jeg har teflonhjerne :-) Denne bedriften heter "Toppen Bruk" og ligger på Fikkjebakke Industriområde i Sannidal i Kragerø kommune Ser nå at Toppen Bruk er en del av Kragerø Industri & Service og er samme firma som jeg brukte, se link http://www.krageroindustri.no/Splasher/Forsiden/index.html Det er riktig at dette er en "vernet" bedrift som driver med rehabilitering / arbeidstrening men de gjorde en bra jobb. Og ikke minst rimelig, under halv pris av det andre møbeltapentsere skulle ha. Dama som leder arbeidet på systuen heter Randi Madsen og kan nås på 35 98 66 80 Redigert 4.November.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Fevik 21 Svart 4.November.2008 Del på Facebook Svart 4.November.2008 Hei Jeg kan litt om priser på omtrekking av puter siden jeg gjorde dette i Arendal i år. Jeg kjøpte fikk Industrisøm på Stoa til å lage nye puter til båten min. De var veldig flinke. ca 1200 kr pr pute inkludert skumgummi som de kuttet etter de gamle. Mine puter ble trukket i hel skai, derfor ble det litt dyrere. Du kan også få kjøpt skumgummi og skai på Industrisøm, men det er ikke verdt arbeidet hvis du ikke har gjort det før. Jeg trakk om alle putene inne i kabinen selv, men det ble veldig mange timers arbeid. Når det gjelder kallesje så ringte jeg til Jens Sagen i Kristiansand. De har maler på de fleste båter liggende. Ble overasket da de hadde ferdig sydde kallesjer i flere farger til min båt. Prisen var 7500,- Ble veldig godt fornøyd med resultatet selv om det ble litt dyrt. (legger ved noen bilder) [ Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 4.November.2008 Del på Facebook Svart 4.November.2008 Det det var jo schnasent fevik Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
csvirus Svart 6.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2008 Har sendt mail til de forskjellige dere foreslår i denne tråden, men har kun fått svar fra en, så jeg må nok ta en ringerunde.... De jeg fikk svar fra var multisøm på eydehavn, de skulle ha 5000 for omtrekking av stolene og sofaen, om det var med nytt skum sa de ikke noe om. Får ringe til de også en dag, evnt. stikke bortom en tur. 5000 er jo ikke helt forferdelig ille, men jeg er usikker på om jeg vil koste det på båten, da jeg mest sannsynlig skal selge den til våren, og jeg tviler på at jeg får 5000 ekstra igjen for og trekke den om..... Sitér dette innlegget Link to post
rmyra Svart 6.November.2008 Del på Facebook Svart 6.November.2008 og så er det ei dame på søndeled som også syr slikt.. (lagde 4 lange puter med skai til meg ca 150 cm lange for 5500 kr i sommer.. Hun heter Hilde Mostad. Er kjempeflink og rimelig. Sydde puter for meg i sommer. Blei kjempebra Butikken heter forresten "Sting" Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.November.2008 Del på Facebook Svart 7.November.2008 Hør med Engebråten multisøm på Eydehavn;) Hei, denne har jeg meget god erfaring med, flott arbeid til en veldig rimelig pris. Det var Magne Engbråten som ordnet trekk i autofilbåten for noen år siden. sier litt om kvaliteten på arbeidet, Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dezibella Svart 8.November.2008 Del på Facebook Svart 8.November.2008 Jeg brukte Multisøm til og sy min nye kalesje kjembe bra og billig. En kamerat fikk nye puter til sin baltic disse ble oxo meget bra, til en rimlig penge. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
kenti Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 Jeg var nedenom Kalesjeservice på Stathelle med min Nor-Dan Puma og forhørte meg om hvor mye en sånn kalesje kostet, og de antydet rundt 10.000kr, så jeg nøyde meg med en havnepresenning til 3.000kr. Er svært fornøyd med den ialfal Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.