Jump to content

Omtrekking av seter i Arendalsområdet

csvirus

Recommended Posts

Hei, setene i min Nor-dan Puma 14 fot begynner og bli passe slitne og jeg vurderer og få de trukket om, noen som vet om noen i området mellom kragerø og kristiansand som trekker om til en grei pris?

Det som må trekkes om er 2stk stoler og en sofa. Vil gjerne ha det likt til det orginale, og det omfatter noen sømmer rundt om, vil dette koste mye ekstra mon tro? Skumgummien som er i setene nå er veldig myk, dette er jo behagelig, men skaien blir vel fortere slitt av dette, og det gjør at det ser litt "slappt" ut, bør den også byttes eller går det greit med den gamle?

Jeg har også en høy kalesje til samme båt, som er så godt som helt ødelagt, men kan nok brukes som mal, det er 3 vinduer og 3 glidelåser, hva kan sånt noe koster og få nytt, og hvem kan dere anbefale?

Legger ved et bilde av mitt interiør, og et bilde av tilsvarende kalesje til den jeg vil ha ny.

dsc01473.jpg

36_778768414.jpg

Industrisøm på Stoa fikser nok også dette for deg, men det blir nok ikke billig, som flere andre har påpekt. Vask setene med Hugo's, vask impregner presenningen selv, så har du spart noen kroner..

Setene har desverre noen rifter rundt om kring, og ser generelt ikke bra ut (ser mye verre ut på ekte enn på bildet)

Presseningen er pill råtten desverre og jeg vil påstå at ikke den kan reddes, jeg kan pille av ytterste laget av den. Jeg tør dessuten ikke bruke den da den farger av på sidepanelene, som jeg nettop pga av det, trakk de om i vinter.....

Denne bedriften heter "Toppen Bruk" og ligger på Fikkjebakke Industriområde i Sannidal i Kragerø kommune

takk :-) vet de har lang venteliste , men helt klart verdt å ringe dem først.. har sett noen puter som er laget der og det var knallbra og skitbillig.

og så er det ei dame på søndeled som også syr slikt.. (lagde 4 lange puter med skai til meg ca 150 cm lange for 5500 kr i sommer..

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

mener det finner en "vernet " bedrift litt øst for gjerstad som trkker om slikt billig. husker ikke navnet , men ho som styrer den heter randi skorstøl tror jeg.. ja jeg har teflonhjerne :-)

Denne bedriften heter "Toppen Bruk" og ligger på Fikkjebakke Industriområde i Sannidal i Kragerø kommune

Ser nå at Toppen Bruk er en del av Kragerø Industri & Service og er samme firma som jeg brukte, se link

http://www.krageroindustri.no/Splasher/Forsiden/index.html

Det er riktig at dette er en "vernet" bedrift som driver med rehabilitering / arbeidstrening men de gjorde en bra jobb. Og ikke minst rimelig, under halv pris av det andre møbeltapentsere skulle ha.

Dama som leder arbeidet på systuen heter Randi Madsen og kan nås på 35 98 66 80

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hei

Jeg kan litt om priser på omtrekking av puter siden jeg gjorde dette i Arendal i år.

Jeg kjøpte fikk Industrisøm på Stoa til å lage nye puter til båten min. De var veldig flinke. ca 1200 kr pr pute inkludert skumgummi som de kuttet etter de gamle. Mine puter ble trukket i hel skai, derfor ble det litt dyrere. Du kan også få kjøpt skumgummi og skai på Industrisøm, men det er ikke verdt arbeidet hvis du ikke har gjort det før.

Jeg trakk om alle putene inne i kabinen selv, men det ble veldig mange timers arbeid.

Når det gjelder kallesje så ringte jeg til Jens Sagen i Kristiansand. De har maler på de fleste båter liggende. Ble overasket da de hadde ferdig sydde kallesjer i flere farger til min båt. Prisen var 7500,-

Ble veldig godt fornøyd med resultatet selv om det ble litt dyrt.

(legger ved noen bilder)

imag0010.jpg

imag0013.jpg

[dsc00040.jpg

Har sendt mail til de forskjellige dere foreslår i denne tråden, men har kun fått svar fra en, så jeg må nok ta en ringerunde.... De jeg fikk svar fra var multisøm på eydehavn, de skulle ha 5000 for omtrekking av stolene og sofaen, om det var med nytt skum sa de ikke noe om. Får ringe til de også en dag, evnt. stikke bortom en tur. 5000 er jo ikke helt forferdelig ille, men jeg er usikker på om jeg vil koste det på båten, da jeg mest sannsynlig skal selge den til våren, og jeg tviler på at jeg får 5000 ekstra igjen for og trekke den om.....

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...