ebonita Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 (redigert) Rogeri... Och slutsatsen är ????? Redigert 20.Januar.2011 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Sluttningen sålangt er vel ikke annet enn de som måtte lure på HVOR og HVEM som produserer noen av Biltemas batterier, nå er kjent. Ser i andre tråder at det har vært spekulert i dette! Jeg skal som kjent legge ut de spesifikasjonene jeg fikk, når jeg finner ut hvordan jeg formidler pdf og powerpoint dokumenter her på forumet! Da kan kanskje spesialistene på batterier komme med sine vurderinger! Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 All respekt för detta Rogeri. Men tror Du inte att flera av batterileverantörerna jobbar på liknande sätt? Och specifikationer i all ära, men några får nog tas med en nypa salt. Och batteridata uppnås väl bara en gång i /batteri/livet? Jag tror Biltema varken är bättre eller sämre, men dom tycks i alla fall (liksom IKEA och vissa andra) nöja sig med mindre påslag i sina kalkyler. Och om dom lyckas nå stora volymer så har dom kanske möjlighet att förhandla sig till bättre inköpspriser... Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Jeg er egentlig meget imponert over Biltema-batteriene. Kjøpte 2 stk på 110 amp for 4 år siden. Disse fungerer greit fremdeles. Det som er mest imponerende er at de har vært helt tomme to ganger, men jeg fikk liv i dem igjen og fungerer helt fint igjen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 (redigert) re:Ebonita! De fleste vet jo at alle, forhandlere som forbrukere, helst kjøper sine varer hvor kravet er best mulig kvalitet til lavest mulig pris. Ikke noe lugubert med den politikken! Egentlig ikke så rart de kom fra Korea..eller om de hadde kommet fra Kina eller India som også er store og rimelige produsenter. Om BT har større påslag enn andre i forhold til kvalitet skal ikke jeg si noe om. Det virker ikke slik, alltid! Det eneste jeg måtte være litt misfornøyd med, var jo at jeg måtte bruke "litt press" for å få tilsendt datablad med de nødvendige spesifikasjoner på hvordan akkurat dette batteriet skal pleies/behandles. Dette bør man absolutt ha, enten man er "spesialist" eller ikke. Det florerer jo med batterityper av ymse slag, AGM,Gel,SMF, VRLt og gu veit hva...man kan gå seg bort i jungelen. Ser imidlertid ut til at selve typen jeg anskaffet er riktig, kvaliteten vet jeg ikke før det er gått noen år. Har til tider også hørt negativ omtale om anerkjente og dyrere batterier som har sviktet etter kort tid Håper derfor at også BT i fremtiden legger ut nødvendig info om produktene sine, slik at man vet hva, og hvordan produktene skal behandles på best måte og hva man kan forvente mht. levetid osv.... Tror faktisk vi som konsumenter har krav på det etter loven? Redigert 20.Januar.2011 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Vi är nog eniga i det mesta Rogeri, Men min point är att specifikationer i all ära, men facit har man nog knappast förrän man själv provat batteriet i några år.? Och då är det så dags.... För då har leverantören bytt leverantör..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 Gjelder det med at de må prøves i fleire år, spesiellt for bare biltema sine batterier ebonita? Ja ser problemet når de bytter leverandør....på samme varenummer Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ebonita Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 (redigert) Ref Saebö Nä det är precis vad jag menar, leverantörerna (Biltema och andra) byter leverantörer, och det är nära nog omöjligt för oss båtägare att kontrollera ursprung och specifikationer + att det är ett känt fenomen att ett blybatteri förlorar kapacitet medan det åldras. Detta i kombination med att det är mer än enkelt att förstöra ett blybatteri genom misskötsel såsom att djupurladda det eller ännu värre att låta det stå urladdat. Allt som allt blir ju knappast garantifrågor enkla att hantera och bedöma. Och garantitiden är väl därför som regel ganska kort. Heder till Biltema som vågar lämna 4 års garanti på sin ’silver’ batterier och som dessutom verkar ha en rätt generös garantipolicy. Redigert 21.Januar.2011 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.