rmyra Startet 7.November.2008 Link til dette innlegget Startet 7.November.2008 Hei. Har en svoger som har kjøpt en Nimbus 3000. Skulle kjørt den vannveien fra Bergen til Kragerø, men måtte gå i havn i Egersund på grunn av dårlig vær. Har fått tak i lastebiltransport i morgen tidlig, så da skal jeg prøve å få lagd til en opplagskrybbe til bilen kommer med båten. Noen som vet sånn ca avstand det bør være mellom bukkene, og ca gradene på skråstøttene?? Veldig takknemmelig for svar da jeg må prøve å få den ferdig i morra tidlig/formiddag Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 7.November.2008 Link til dette innlegget Svart 7.November.2008 Hei! Her er krybba jeg lagde. "Sidearmene" er hengslet med en bolt i den nederste enden. Med dette prinsippet kan du justere vinkelen/høyden på "sidearmene" slik at de passer til båten, før kranen slipper taket. Grovjusteringen gjøres ved å tilpasse lengden på de vertikale støttene. Når lengden på disse først er grovtilpasset til skroget, finjusterer du enkelt ved å justere vinkelen på disse støttene ved å flytte (slå med en hammer) den nederste enden av dem inn- eller utover den horisontale planken de hviler på. Håper dette ble forståelig! Sitér dette innlegget Link to post
SY Imma Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hei! Hvis du logger deg inn på nimbus sine hjemmesider i Sverige har de linker tilbake på tidligere modeller. Det fant jeg ferdige tegninger som er målsatt til en Nimbus Commander, så da bør vel du finne til din også Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Velkommen til forumet Nimbus 370! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.