Trond Aasvoll Startet 9.November.2008 Del på Facebook Startet 9.November.2008 Dette er gutter det. Rune Aasberg og co skal prøve å knuse rekorden mellom Skagen og Færder i dag Søndag den 9-11, fra kl 9:00. Dem har i allefall været med seg, og jeg tror dem får mer en nok trøkk i seilene utover dagen. http://www.seilmagasinet.no/id/30845 Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
VannTro Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Klippet denne fra "KOMMENTARER" på Seilmagasinet : Dag Skarsgård forteller at de har slått den gamle rekorden med 14 minutter. Max båtfart på strekningen var 25 knop! Rune Aasberg og mannskapet hans, bla Asker seilerne Dag Skarsgård og Simen Løvgren, seilte fra Skagen i formiddag i Runes nye Class 40. Grattis gutta! Har selv snakket med Simen,fallet til genakkere røyk ganske tidlig, så de seilte med fokk og 2rev i storen. De mener at det er mye å hente neste forsøk. Lykke til neste gang, men gratulerer denne gang!!! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Framtia Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Dette er imponerende, og gratulerer til teamet. Vet at eieren har slitt fælt med å få båten levert fra verftet. Noen som vet hva dette blir i snittfart? Ser at maks skrogfart underveis var 25 knop, og da blir man jo enda mer imponert over den nye rekorden satt i VOR hvor Ericsson 4 hadde snittfart på drøyt 25 knop over 24 timer. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Trond Aasvoll Svart 10.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2008 Expedition programet deres sier 18,2kn i snitt fart? Dette er veldig bra, jeg må bare Gratulerer med den nye rekorden. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Trond Aasvoll Svart 10.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2008 Er det noen som vet hvor startlinjen og mållinjer er? Skagenfyr og Færderfyr ca 77nm på ca 6 timer, 12,8 kn i igjennomsnitt? Er det noen link til rekordene noen sted, om hvilken klasse, hvem og når? Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Framtia Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 omtale i Seilas også. Oppgitt snittfart der er 13 knop. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.