Ribtjenester Startet 9.November.2008 Del på Facebook Startet 9.November.2008 Vi skal anskaffe oss mobilt brebånd, mye og velge i og sikkert mange tråder her fra før. Det er mange typer abonemanger og leverandører, Telenor, Netcom, Ice og sikkert noen fler. Hva bruker dere? http://www.amobil.no/artikler/mobilt_bredbaand/34168 Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
nimbuster Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 For min del bruker jeg Telenor sitt mobile bredbånd, og det funker helt supert overalt der jeg har vært i sommer...enten det er uthavn eller innhavn. På den annen side har kanskje ikke valg av leverandør såå stor betydning? Vet ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 ICE! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
thov Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Jeg har brukt ICE i sommer og er godt fornøyd. Har fastmontert båtantenne på pushpit'en. Spesielt bra med fri roaming i norden. ICE har funket stort sett i hver eneste krok vi har besøkt i sommer. Digital-TV funka ofte ikke, men ICE var med! Har båtplass i Strømstad og der er ikke signalet særlig bra. Båndbredden blir da lav - særlig uplink, men det funker som regel. Fikk også testet løsningen midt i Kattegat. Lav båndbredde, men funket. Normal båndbredde lå på rundt 1200/400, men noen ganger opp i det dobbelte. Kjører Vista. Litt irriterende når PC'en har vært i dvale. ICE må da som regel startes to ganger for å funke. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Har brukt ICE ruter i lang tid og det viktigste for meg er at ICE gjerne har dekning der Telenor ikke har. Har vel så langt kun vært et sted det ICE ikke hadde dekning i det hele tatt men der var jo Telenors smale sti brukende. Hastighetene som ICE opererer med er ikke reelle men det gjelder nå like mye for Telenors Mobile Smalsti... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
BjA Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Bruker ICE med WLAN-router D35, samt en retningsbestemt antenne (til å tro på). Trådløst inn, trådløst ombord, og mulighet til å dele med andre. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 For meg så har ikke ICE fungert særlig godt men så har jeg heller ikke ekstern antenne , kun denne USB dingsen , jeg bytter gjerne til telenor eller Netcom om de kommer med en løsning som ikke koster det hvite ut av øyet om man vil surfe også i Sverige og Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 ICE har for oss fungert knallbra også uten ekstern antenne, dog bruker vi Wlan routeren til ICE men ikke siste generasjon router... Var det svake signaler ved kartbordet hvor routeren normalt var plassert, så flyttet jeg bare routeren et annet sted i båten.. Kan absolutt anbefales etter mitt syn... "Fri" bruk i Danmark og Sverige var jo absolutt ett stort pluss for oss.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
roaldbj Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Jeg har i hele sommer benyttet både ICE og Telenor Mobilt Bredbånd. For meg er det ingen tvil om at ICE har vært overlegent i forhold til Telenor Mobilt Bredbånd. Nå har jeg deaktivert ICE og dette aktiveres ved båtsesongens start i 2009. Vi har endel om dekningsgraden for ICE i denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38361&hl=ICE. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Så vidt jeg vet er ingen rimeligere enn Netcom akkurat nå. Der får du 4 mnd gratis for øyeblikket - de har en kampanje. Connect fritid (rimeligste løsning) koster deretter kr. 99 pr. måned. Jeg bruker dette og er rimelig godt fornøyd. Se dere underleverandør Ucan2 www.ucan2.no for mer info. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Jeg bruker også Netcom. Fungerer helt greit til mitt bruk, og prisen på 99,- pr måned er så absolutt til å leve med.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Det tilbudet til Netcom, gjelder det bruk i Sverige og Danmark også? Ellers kan det bli styggdyrt i disse landene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hank Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Det burde Netcoms kundesenter kunne svare på tlf: 05050 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Det tilbudet til Netcom, gjelder det bruk i Sverige og Danmark også? Det er vel høyst tvilsomt vil jeg tro.... men det er ikke sikkert folk som bor slik til eller bruker på en slik måte at bruk i Dnmark og/eller Sverige er aktuelt og dermed kan jo denne Netcom løsningen være optimal... men at den vil passe får alle er nok like naivt å tro som at ICE passer for alle.. en velger ut fra de behov en har, enten det er nett, kjærring eller båt... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
index Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Det tilbudet til Netcom, gjelder det bruk i Sverige og Danmark også? Nei! I disse landene er det som du sier styggdyrt! Men for meg med snekke på vestlandet er ikke dette noe stort problem uansett... Og når jeg er på bilferie så har de trådløst på hotellene. Så til mitt bruk er dette helt OK. Grei nok hastighet til vanlig nettsurfing også... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Careka Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Telenor har varslet at deres mobile bånd skal få hastighet opp mot 7mb, til våren, hvis det er viktig. så da får vi se hva de andre svarer med. Holder også en knapp på ICE da fordi den blir billigst for de som trakterer Sverige og Danmark. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
catano Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 Hei. Jeg har ice rutere i båten som fungerte kjempe i hele sommer anngående dekning, men måtte slå den avog på av og til for å få inn signaler. det er også det billigste da jeg valgte abonemang valgte jeg det til kr 170 pr påbegynt uke, tegnet dette i mars måned uten å ha motatt en eneste faktura ennå. billigere en gratis finnes ikke. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
MajorAndy Svart 11.November.2008 Del på Facebook Svart 11.November.2008 Har haft ICE (NMT) med D35 trådløst net i en sæson nu. 100% tilfreds, god dækning næsten overalt i DK og langs Västkusten. Fint med mulighed for at gå på med flere computere i båden og utallige andre muligheder. Så sent som i dag havde jeg det med mig på en færgetur i DK, hvor jeg skulle arbejde på færgen og ikke ville nøjes med "betalingsnettet" ombord. Ganske kækt at have sit eget trådløse bredbånd med sig overalt ;-) Andy Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Jeg har Netcom sin løsning med det lille hvite "såpestykket" det funker helt greit ombord, selv om dekningen kan være noe variabel når vi kommer langt fra land. En annen fordel er mobiliteten, jeg tar det f.eks ofte med på kurskveldene og kan da hente inn ting fra egne hjemmesider, og ellers på nettet, som vises med projector for kursdeltagerne. Alt i alt OK til en rimelig pris. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sleipner93 Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Vi har også Netcom sitt nettverk og dette fungerer greit. For som regel låne det når jeg er på turer i Ryfylke og her fungerer det utmerket. Ikke mange 25fots tresjarker med internett ombord.. Det fungerer til og med når vi beveger oss i 90km/t på motorveien så jeg er veldig fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 ...... Ikke mange 25fots tresjarker med internett ombord.. ..... Ikke så mange 15 åringer som har sin egen tresjark heller; så her står standarden i stil med eieren Ørjan Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
mateco Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Heisan! Er noe usikker på hva du mener med ”trådløst nettverk om bord” så jeg besvarer utifra hvordan jeg oppfatter spørsmålet! Om bord i vår båt så har vi en Siemens Gigaset router som går på 12 VDC. Routeren har ”alle” typer krypteringer og MAC adresse filtrering samt internett trafikk kontroll. Til denne er det også koblet en vanlig ekstern harddisk på 250 GB som fungerer som NETTDISK, også på 12 VDC, som alle PC’er tilknyttet nettverket kan benytte. (Har du en STOR båt så kan det nevnes at du får kjøpt repeatere til denne Routeren for å utvide dekningsområdet) Harddisken inneholder for det meste musikk og film, men også kartdata og installasjonsprogrammer for diverse nødvendige programmer som benyttes om bord. (Just in case) Hoved PC’en ombord er en fastmontert liten Car-PC som også fungerer som server for navigasjons data som fanges opp av en tilknyttet multiplexer, og som streames ut på nettverket v.h.a. Fransons GPS gate. Det betyr at jeg kan benytte min lille Eee PC 901 oppe på flybridgen som kartplotter. Ellers så kan alle PC’er i nettverket ”plukke ned” signalene som separeres på virtuelle Com-porter, så sant de har installert GPS gate programvare. Internettforbindelsen er kjerringas Netcoms 3G USB-”egg” tilkoblet hoved PC og som deles over nettverket. Men planer neste sesong er å anskaffe ICE på ”NMT-450MHz frekvensen” Vil da ha mye bedre dekning og være aktiv kun når vi er på tur. Mvh Mateco Redigert: Skaut fra hofta der gitt! Når jeg leser innlegget ditt, trådstarter, så er det internett nettverk du er ute etter, men skitt au, jeg lar det stå som det er! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
nimbuster Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Her springes det mellom trådløst nettverk med router og mobilt bredbånd. Det er jo mobilt bredbånd trådstarter spør om, ikke trådløst nettverk...selv om det er nettopp det trådtittelen inneholder? Forøvrig: I kveldens "TV2 hjelper deg", så var Telenorss mobile bredbåndsløsning best i test i forhold til Norcom og Ice. Ice kom sist i denne omfattende testen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 ICE går konk? http://www.hegnar.no/okonomi/article340553.ece Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sun Flyer Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Uffda. Håper de overlever. Jeg bruker kun dette. Ingen andre alternativerer funker bra nok for mitt bruk. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.