Njord Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Forøvrig: I kveldens "TV2 hjelper deg", så var Telenorss mobile bredbåndsløsning best i test i forhold til Norcom og Ice. Ice kom sist i denne omfattende testen. Så programmet. Vær OBS ved bruk utenlands var sluttkommentaren. Hørte jeg riktig at de sa det var teoretisk mulig å surfe for over 4 mill NOK på et døgn? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
SveinHa Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 De sa så.... Syntes nok ICE kom for dårlig ut. De har jo veldig god dekning og så sant de hadde forbindelse så var den 100%, ellers var det helt dødt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Ronald Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 ...Hørte jeg riktig at de sa det var teoretisk mulig å surfe for over 4 mill NOK på et døgn? Kan godt være riktig. Har ikke selv opplevd i den størrelsesorden. Men i sommer var jeg ca to uker i USA, og jeg hadde 2-timers frekvens på mailsynkronisering til mobieln min. Det kom nesten ingen mail, så selve mailmengden var realtivt sett uten betydning. Bare det å ha på denne synkroniseringen kostet meg vel kr. 2000. Og da snakker vi ikke 3G, bare vanlig GSM data-overføring. Så ja, bruk av mobil til dataoverføringer er/kan være steindyrt i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Jeg har surfet på mobilnettet (Telenor) i både Hellas og Tyrkia en del timer men det har det bare blitt hundrelapper av. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Ronald Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Sikkert ingen eksakt vitenskap dette, mange ting spiller inn. Bl.a. tror jeg hvilke land, og hvilke teleoperatører man bruker til roaming, spiller mye inn. Dessuten kan det være prisforskjeller ute og går avhengig av om du bruker Wap eller vanlig dataoverføring til/fra PC. Når det er forskjell er gjerne Wap (mye?) rimeligere. Kanskje er din surfing i Tyrkia/Hellas basert på Wap på telefonen? I en pressemelding fra Telenor heter det (sitat) "...Databruk i utlandet er dyrt. Du bør ikke koble opp PC-en via mobilnettet i utlandet uten å ha satt deg inn i hva det koster. Vi jobber for å få ned dataprisene i utlandet, men fortsatt er prisene høye og regningen kan fort komme opp i mange tusen kroner...". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.