Marion Startet 10.November.2008 Link til dette innlegget Startet 10.November.2008 Jeg har laget meg ny badeplattform. Nå er jeg på jakt etter teakbelegg i miljøvennlig matteriale. Jeg har sett er dekke som er som plastlignende, men vet ikke hvor jeg får tak i dette. Er det noen som kan hjelpe meg? Alternativet er teak med nater Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 10.November.2008 Link til dette innlegget Svart 10.November.2008 Her er en leverandør. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
trikkern Svart 10.November.2008 Link til dette innlegget Svart 10.November.2008 Dette var jo flott! Kunne tenkt meg noe slikt, for regnskogtreverk er bannlyst i min båt. (Ikke en koppholder i teak engang!) Må se nærmere på Aikona miljøtreverk. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 11.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Tusen takk for svaret 880. Jeg har idag hatt kontakt med Høcom som er leverandør av dette produktet. Blir nok en løsning med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Jeg har lyst å legge til at norsk eik er et godt alternativ til båtbruk, f.eks. badeplattform. Du velger selv om du vil olje, lakke eller ha i naturell. Har selv et badeplattformprosjekt på gang. Selvhogd eik, sagd opp i plank og liggende til tørk på garasjeloftet. Det er til min nye badeplattform som skal se dagens lys om et år eller to. Torkjel Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
NilsPils Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 .... for regnskogtreverk er bannlyst i min båt.... Da kunne kanskje ekte teak fra løvskogene være et godt alternativ? Når det gjelder koppholder burde vel plantasjeteak være miljøvennlig nok? Ellers har vel denne tråden en ganske misvisende tittel. Burde kanskje hete "Teak" dekke.... ? eller Jukseteak dekke på badeplattform? For meg er plast ikke det samme som teak og jeg synes ikke det gir noe godt miljø. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Frank Allan Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Hi Marion. Kan du legge inn noen bilder om hvordan du har laget badeplattformen. Sjøl har jeg samlet gammle teak dører som er tenkt til dette formålet til min Wiking 28. Må vel være miljøvennlig akseptabelt å bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.