Jump to content

Hva er den beste 27 fot familiebåt

summer family

Recommended Posts

SELBY 27 (Selvsagt) ;-)

Lettplanende økonomisk (1 l/nm) og god plass. Har selv "alt man trenger" av komfort utstyr og 6 sengeplasser (4 faste pluss dinette som kan slåes ned) I tilegg er det masse uteplass.

Den eneste 27 foter som er større er vel Windy 27 CC siden den er noe bredere og har en lukket dobbel sovekabin.

Skulle jeg valgt på nytt (og holdt meg under 27 fot) hadde det blitt en av de to!

Intruder

Synes min gamle snekke er ganske grei jeg! Vksund 27 Clumbi, selvlensende akterdekk som er suverent for fisketurer, lugar i baugen med plass til 3-4 personer og dinette som kan slås ned til dobbeltseng ved behov. Samt en arbeidsbenk i byssa på rundt 2 meter. Nå går det ikke så fort da, marsj rundt 8 knop og max på 11, men hvorfor skal man ha det så fryktelig travelt på sjøen? Billig og grei båt i det minste, som tåler det aller meste av hva værgudene måtte finne på å kaste mot den....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Saga 27 AC.

Har selv en Saga 27, den har en 66 hk Yanmar( med flaps) båten holder en fart på 10-11 knop. ( max 12,9).

Her får du MYE båt for penegene samt en båt med flotte løsninger på innredning/aktercabin. Tar deg også 15 sekunder, så har du nesten en åpen båt.( flott kalesje løsning)

Og ikke for og snakke om.............vi har eget Saga forum med mange gode råd/tips. http://www.sagaforumet.com/

Løp og kjøp. :wink:

Jøss Johnson det var tøffe påstander :) , kunne blitt en fin diskusjon men det blir vel off topic

Sikkerhet, comfort , økonomi osv er jo stikkord der båtfolket nok er delte i meningen om hva som er best. Kunne vært interessant å lagd en tråd der posterne blir bedt å liste opp 5ting motorbåt er bedre enn seilbåt på og motsatt , kunne blitt endel friske meningsutvekslinger :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...