summer family Startet 11.November.2008 Link til dette innlegget Startet 11.November.2008 Heisann Starter en tråd her,hva syns dere?, kom med inspill og meninger. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Beneteau first 27,7 er en perfekt familiebåt i den størrelsen etter min mening , rask og underholdende å seile , god plass og pent design Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 saga 27 ac uten tvil :-) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Baywatch Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Hvordan best? Best kvalitet? Best plass? Best fart? Best design? Best image? Mest for pengene? Best....? Seil/motor? Ikke lett å svare på dette spørsmålet! Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 best av alt, altså kan vi utelukke seilbåter, og da er det bare èt alternativ igjen nemlig nidel sport 780 (med rød stripe sefffff) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Intruder Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 SELBY 27 (Selvsagt) ;-) Lettplanende økonomisk (1 l/nm) og god plass. Har selv "alt man trenger" av komfort utstyr og 6 sengeplasser (4 faste pluss dinette som kan slåes ned) I tilegg er det masse uteplass. Den eneste 27 foter som er større er vel Windy 27 CC siden den er noe bredere og har en lukket dobbel sovekabin. Skulle jeg valgt på nytt (og holdt meg under 27 fot) hadde det blitt en av de to! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2008 Link til dette innlegget Svart 11.November.2008 Synes min gamle snekke er ganske grei jeg! Vksund 27 Clumbi, selvlensende akterdekk som er suverent for fisketurer, lugar i baugen med plass til 3-4 personer og dinette som kan slås ned til dobbeltseng ved behov. Samt en arbeidsbenk i byssa på rundt 2 meter. Nå går det ikke så fort da, marsj rundt 8 knop og max på 11, men hvorfor skal man ha det så fryktelig travelt på sjøen? Billig og grei båt i det minste, som tåler det aller meste av hva værgudene måtte finne på å kaste mot den.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pål`ern Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Agder 8000tc er en suveren båt synes jeg. Den passer meg og mitt bruk helt flott. Jeg synes båten er godt utnyttet plassmessig, og er veldig glad for den store senga i aktercabinen. Fin i sjøen er den også. Sitér dette innlegget Link to post
TNS Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Master 820. Definitivt den best utnyttede 27 foter mht plass. MVH TNS Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Maxi 84 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ficher Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Saga 27 AC. Har selv en Saga 27, den har en 66 hk Yanmar( med flaps) båten holder en fart på 10-11 knop. ( max 12,9). Her får du MYE båt for penegene samt en båt med flotte løsninger på innredning/aktercabin. Tar deg også 15 sekunder, så har du nesten en åpen båt.( flott kalesje løsning) Og ikke for og snakke om.............vi har eget Saga forum med mange gode råd/tips. http://www.sagaforumet.com/ Løp og kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 hei hei ja mye og velge mollom her ja , men mitt valg ville blitt master 820. eller dacapo8100, Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Om du har "litt" penger så holder jeg en knapp på NB 820. God plass både ute og inne. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 halco 26 god sjøbåt , grei plass , Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 best av alt, altså kan vi utelukke seilbåter, og da er det bare èt alternativ igjen nemlig nidel sport 780 (med rød stripe sefffff) men så koster jo denne omtrent det samme som en princess v42 skikkelig familiebåt, billigere enn nidelv, og med et klassisk rått design Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Nice, sånn familiebåt skal jeg ha når jeg stifter familie Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Enzo Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 best av alt, altså kan vi utelukke seilbåter aiaiaiaiai , mener du at motorbåter er bedre enn seilebåter på alt Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 JA! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
johnson Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 ...men så seiler jeg ikke så mye heller da... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Noflow Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 seilbåt er bedre om man tenker drivstofføkonomi, og langdistansekjøring (unnskyld... seiling) kan vel være artig det også, selv venter jeg spent på å få lært meg litt seiling i sommer, da blir det ferie i en sun odyssey 45.2 Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Jøss Johnson det var tøffe påstander :) , kunne blitt en fin diskusjon men det blir vel off topic Sikkerhet, comfort , økonomi osv er jo stikkord der båtfolket nok er delte i meningen om hva som er best. Kunne vært interessant å lagd en tråd der posterne blir bedt å liste opp 5ting motorbåt er bedre enn seilbåt på og motsatt , kunne blitt endel friske meningsutvekslinger Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 hehe det kunne det sikkert Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
JonnyBoy Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Master 820. Definitivt den best utnyttede 27 foter mht plass. Enig med TNS, Master 820 er utrolig romslig. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
27 knop Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Om du har "litt" penger så holder jeg en knapp på NB 820. God plass både ute og inne. ENIG! Ardea 820, tidligere NB 820 sport, fåes med hekkaggregat eller aksling (opptil 35 knop m. D4-225, rundt 24 med 222 hk Yanmar), fem køyeplasser dersom bordet slås ned, svært akterdekk, god sjøbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Kan man gå opp en fot? Da er det uten tvil Wiking 28 som er den beste båten. Best utnyttet og gir rikelige plass til en familie på 4/5. Hilsen Wiking fan. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.