Jump to content

olje eller fett i propellhuset

gon

Recommended Posts

Der skal nok være "outboard gear oil" (Kanskej det har vært olje , men er så gammel og full av vann at den har skiftet konsistens....?)

Blir sikkert morro å få ut allt fettet... tror jeg ville prøvd f.eks en ketchupflaske med parafin el. diesel og skylt grundig. Deretter byttet olje relativt hyppig etpar ganger for å være sikker på få ut alt gammelt gørr.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du har rett Ivar. Propellhuset var fullt av harsknet vannblandet olje. Men problemet er at vann lekker fra vannpumpa ned i propellhuset. Jeg plukket huset fra hverandre, gjorde det rent og fyllte opp med ny olje. Etter 10 min kjøring i tønne, var olja like vannholdig igjen. Med en enkel trykktest konstaterte jeg at simringen mellom vannpumpe og propellhus var lekk. Dette er en gammel motor uten gir. Går det an å laste opp propellhuset med vanlig vannfast propellakselfett inntil jeg eventuelt får tak i en ny simring?

gon

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...