gon Startet 12.November.2008 Link til dette innlegget Startet 12.November.2008 Hei Jeg har fått en gammel 4hp Evinrude (-77-mod.). Da jeg skrudde ut oljepluggen i propellhuset, viste det seg at det var fyllt med fett, ikke olje. Skal det være slik da? Takker for alle svar. gon Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.November.2008 Link til dette innlegget Svart 12.November.2008 Der skal nok være "outboard gear oil" (Kanskej det har vært olje , men er så gammel og full av vann at den har skiftet konsistens....?) Blir sikkert morro å få ut allt fettet... tror jeg ville prøvd f.eks en ketchupflaske med parafin el. diesel og skylt grundig. Deretter byttet olje relativt hyppig etpar ganger for å være sikker på få ut alt gammelt gørr. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
gon Svart 19.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Du har rett Ivar. Propellhuset var fullt av harsknet vannblandet olje. Men problemet er at vann lekker fra vannpumpa ned i propellhuset. Jeg plukket huset fra hverandre, gjorde det rent og fyllte opp med ny olje. Etter 10 min kjøring i tønne, var olja like vannholdig igjen. Med en enkel trykktest konstaterte jeg at simringen mellom vannpumpe og propellhus var lekk. Dette er en gammel motor uten gir. Går det an å laste opp propellhuset med vanlig vannfast propellakselfett inntil jeg eventuelt får tak i en ny simring? gon Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 motoren er jo fra 77, tyt inn fett, holder lenge nok. Vet at andre har gjort det same når akslingen har lekket vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.