Guest obelix Startet 26.April.2004 Del på Facebook Startet 26.April.2004 Har problemer med å finne innredning i mahogny. De aller fleste forhandlere leverer lyller og skap i teak - kan noen tipse meg hvor jeg kan får kjøpt ferdige produkter i mahogny ? Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 Mahogny er vel det treslag som er mest utsatt i forbindelse regnskog-diskusjonen. Kanskje vi skulle slå et slag for andre tre-sorter?? Er ikke teak bra nok (selvfølgelig miljø-merket, om det er til å stole på)?? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 Har hatt båt med teakinnredning. Brødet smakte teak, klærne lukta teak minst frem til jul. Ikke mer teakinnredning på Hulda. Har man ikke lyst på, som min danske venn sier, sigarkasse-følelsen, kan man vel prøve eik eller alm. Nydelige tresorter. Hulda kommer til å kjøre eik. Når det gjelder mahogany, blir de fleste båtene bygget på Orust (HR, Najad, Forgus, Vindö) innredet med dette trevirket. Det er en del underleverandører av diverse innredningsdetaljer der nede. Vil tro at Gunga Din kjenner lokalitetene. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 Hva med bjørk, er etter min mening nydelig. Men det er jo lysere en de mer edlere tresortene, og kansje noe mer utsatt for råte. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 har selv laget eikeinnredning i min båt. Syns dette vart lyst og flott. Har tenkt å legge teak på gulv. Skal poste bilder når den er klar for sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Mahogny er vel det treslag som er mest utsatt i forbindelse regnskog-diskusjonen.Her hvor jeg bor brukes Mahogny til forskalingsmateriale siden det er billig :lol: Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Når det gjelder mahogany, blir de fleste båtene bygget på Orust (HR, Najad, Forgus, Vindö) innredet med dette trevirket. Det er en del underleverandører av diverse innredningsdetaljer der nede. Vil tro at Gunga Din kjenner lokalitetene. Tyvärr ! Obelix vill ferdige produkter i mahogny! det er veldi sällan man ser sånt, nesten alle ferdige produkter hyller, flaskhållare etc er i teak ! Ang virke, bräder, etc Orustvarven kjöper fra importör/er nere i Göteborg det er vad jag hört og att dom åker ner själva handplockar ut det virket dom vill ha, resten går ut på öppna markanden................... Det finns en på Orust som säljer til privatpersoner! Abrahamsson Trävaruaffär, AB Werner Kleva Orust 473 93 HENÅN tel 0304-394 00 fax 0304-370 22 ---------------------------------------------------- Lasse hade några skåpsluckor, men dom kansje er slut nu !? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Neida. Har fortsatt noen igjen, men de minste er nok stort sett solgt. Se Annonse - mahogny skapdører Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.