ray Startet 12.November.2008 Del på Facebook Startet 12.November.2008 Lurer på å kjøpe ett opplagsstativ og pressening til båten, men lurer på om det blir mye slitasje på gelcoat av att presseningen "blafrer i vinden" . Har båten i garasje nå men skulle hatt in bilen Båten er en 23 fots US daycruiser. 2,59 bred. Seasea har billige stativ og presseninger, ca 3 lapper for 8 meter langt og 3.5 meter A bein Noen meninger ute å går?? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
FredrikW Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Har aldri opplevd gelcoatslitasje som noe problem. Kommer jo litt an på hvordan man "pakker inn" båten selvfølgelig. Med en åpen båt som en daycruiser skal det ikke være noe problem å stramme opp presenningen slik at den stort sett bare ligger mot fenderlista og presenningsstativet. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Jeg har en tung O.B.Wiik presenning som hovesaklig ligger mot fenderlista, har aldri merket slitasje på noe som helst. Hadde en amerikaner med lakkert skrog før, heller ikke den ble det noe presenningslitasje på. Surrer du presenningen godt blir det ikke så mye blafring heller. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
ray Svart 12.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2008 Ok takker. Men jeg har en "amerikansk" fenderlist, med andre ord mest pynt ingen nytte. Tynn gummilist med rustfri metal list uten på. Mye surring av presseningen er nok svaret ja. Hadde vært godt å få igjen garasjen Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Ben Sin Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Ikke noe problem! Det er ganske mange tusen som har gjort dette i ganske mange år...... Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 12.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2008 Er klar over att mange gjør det, tenkte mere på slitasje under pressening kontra i garasje. Men det ser ikke ut som noe problem. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Ulv I Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Surr noen tepper rundt steder som kommer til å subbe inntil, eller under der stativ skal stå rett på gelcoat. Det har min far, min bror og jeg brukt i alle år med båt. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
ray Svart 12.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2008 Takk for tipset ulven Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.