De_Tomaso Startet 12.November.2008 Del på Facebook Startet 12.November.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Vurderar å kjøpe overnende motor til i setja i skuto.. Lurar på om nokon vil dela gode/dårlige erfaringar med denne type motor. Selger sa varmeveksler, oljekjøler var bytt pga varmgang, i tilegg vart det ei sprekk i toppen, so den og er nyligt brukt. Har no eit 270 drev på min, veit noken om eg då kan bruka samma bakplato te 280 drevet, eller er dei forskjellige? Å bør eg eventuelt tenka på andre propella? Motor har før stått i ein 30' båt.. (huska ikkje type) Min er 24'.... Takknemmeleg for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 dette er en helt grei motor,jeg tror bakplaten på 270 og 280 drev er lik. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Dette er jo en håpløs gammel motor belemret med høyt drivstofforbruk, kjøleproblemer og har en svær vekt i forhold til ytelsen. Må da bli alt for tung i en 24 fots båt. Nei kjøp heller en D3 160 veier det halve og bruker langt mindre drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 jeg har en slik motor i en halco 26 og det fungerer helt greit,har bare positivt å si om den,den bruker vel ca 25/30 l pr time marsj fart, Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Har en slik motor i en 26 foter - satt den inn i vår og har fungert utmerket i hele sommer. Du finner mange som skriver at dette er en ur-gammel motor med høyt forbruk osv... Den bruker ca 15% mer enn sin etterkommer VP41 men koster under halvparten i innkjøp!! Hovedforskjellen på denne og nyere dieselmotorer er at denne har forkammer, mens de senere har innsprøytining. Denne motoren sitter i veldig mange eldre båter (f.eks. Scand baltic og Nidelv 28) og det er bra tilgang på deler og kunnskap. Jeg så imidlertid en 41 motor på finn.no for 65.000,- Hvis den har vært godt vedlikeholdt ville jeg kanskje gått for den i stedet. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
sol Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Har en slik motor i en Scand 26.Går som bare det!!!!!! Hadde problem med varmgang i sommer,men det var p g a slakk kilereim.Synes ikke den bruker så mye drivstoff Sitér dette innlegget Link to post
HD2000 Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Dette er en god gammel sliter får den riktig stell varer den i evigheter. Har selv to stk i min Sunseeker 31 offshore, intet negativt å si. Dette er en motor du ikke må være professor for å skru på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.