Jump to content

Volvo Penta AQAD 40B i 1978 Ancas Queen.

De_Tomaso

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Vurderar å kjøpe overnende motor til i setja i skuto.. Lurar på om nokon vil dela gode/dårlige erfaringar med denne type motor.

Selger sa varmeveksler, oljekjøler var bytt pga varmgang, i tilegg vart det ei sprekk i toppen, so den og er nyligt brukt.

Har no eit 270 drev på min, veit noken om eg då kan bruka samma bakplato te 280 drevet, eller er dei forskjellige? Å bør eg eventuelt tenka på andre propella?

Motor har før stått i ein 30' båt.. (huska ikkje type) Min er 24'....

Takknemmeleg for alle svar

Har en slik motor i en 26 foter - satt den inn i vår og har fungert utmerket i hele sommer. Du finner mange som skriver at dette er en ur-gammel motor med høyt forbruk osv... Den bruker ca 15% mer enn sin etterkommer VP41 men koster under halvparten i innkjøp!! Hovedforskjellen på denne og nyere dieselmotorer er at denne har forkammer, mens de senere har innsprøytining. Denne motoren sitter i veldig mange eldre båter (f.eks. Scand baltic og Nidelv 28) og det er bra tilgang på deler og kunnskap. Jeg så imidlertid en 41 motor på finn.no for 65.000,- Hvis den har vært godt vedlikeholdt ville jeg kanskje gått for den i stedet.

Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...