Krimart Startet 12.November.2008 Del på Facebook Startet 12.November.2008 Skal bytte ut den gamle oppladbare og håndholdte halogen søkelykten. Er det noen som kejnner til om det finnes noen håndholdte LED-lykter som duger ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 LED teknologi har enda ikke kommet opp i energiklasser som kan benyttes som erstatning for kraftige lyskastere. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Ikke enig - jeg har 2 led lykter i klassen 500-700 lumen, og de lyser faktisk like godt som en 50 watt halogen søkelys jeg har - og så er de vesentlig mer hendige. Så spørs det litt hva du legger i begrepet "kraftig lyskaster" da. feks denne http://cgi.ebay.com/Spiderfire-CREE-3X-Q5-...A1%7C240%3A1318 Vær imidlertid klar over at de billige Li-ion ladbare batteriene kan være litt skumle - de kan eksplodere under noen omstendigheter. Det finnes såkalte "protected" utgaver som har egen elekronikk for kontroll av lading/utlading som skal være mer safe. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 LED lykt med 950 lumen HER Sjekk bildet av lysstyrken HER Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Rångepådl Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Men det finnes jo mange goe håndholdte xenonlykter. Bruker mindre strøm enn halogen og lyser bedre Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2008 Det var noe sånt jeg tenkte på ja. Når kystverket til og med planlegger å bytte ut fyrlyktene med LED - lys http://www.kystverket.no/?did=9315846 må det det kunne gå an å lage en håndholdt lykt som duger også. Oslo Sportslager har en hode/sykkellykt med LED med 1500 lumen.... Men ikke helt Claes Ohlon pris da. http://www.oslosportslager.no/produkt/lupi...kt-09-8702.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Har et par små led-lensere, og er kjempefornøyd med de. Vil foretrekke led-lenser framfor maglight neste gang. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
MajorAndy Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Kender til producenten af disse: http://www.wiseled.com/ De bliver nu solgt til hard-core brugere som politi, redningsvæsen og millitær. Jeg har ikke set dem i brug selv - men de skulle være rigtig, rigtig kraftige! Andy Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Tilføjelse: De kraftigste af disse giver 1500 lumen, har strobe- og SOS-funktion, hurtiglader og koster 580 dollars på webshop'en. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Vær imidlertid klar over at de billige Li-ion ladbare batteriene kan være litt skumle - de kan eksplodere under noen omstendigheter. Hva med å se hva som skjer dersom en er uheldig og varmer opp en vanlig 3,6volts LiIon D-celle? Klikk på bildet for å se og høre hva som da skjer! (Testen utført da jeg på jobbet på FFI) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sir Limmerick Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Hva er det du måler nede til venstre? Ser det fyker opp i 327. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Husker ikke helt, ble pensjonist for 3 år siden og det er lenge for en med teflonhjerne. Men jeg mener det var temperaturen. Hørt om Altzheimer eller hva nå det er for noe? Nei, får holde meg til nære ting som at det nå er 1 time og 15 minutter siden jeg skulle hatt "pensjonistturen" (lufting av skipshunden midt på dagen). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sir Limmerick Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Tror ikke det er noen fare med topp etasjen din enda. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 LED teknologi har enda ikke kommet opp i energiklasser som kan benyttes som erstatning for kraftige lyskastere. Jeg leste nylig et sted at nå har den første bilen kommet med LED som hovedlys - husker ikke hvor jeg leste det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.