benq Startet 13.November.2008 Link til dette innlegget Startet 13.November.2008 Er det noen som har prøvd å male "bengalack" på plast. Har motoren ute av båten og tenkte i den forbindelse å male og fikse litt rundt omkring i motorrommet, derfor lurte jeg på dette med "bengalack". Har nesten en liter " stående så hvorfor ikke, men fant ut at jeg skulle sjekk litt først. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Puss ned med grovt papir, tørk over med aceton og mal i vei. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Jeg brukte Bengalack innvendig i dreggkassen for kjetting. Sitter godt og er meget slitesterk. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Jeg brukte det utvendig på dreggkassa, men det rant og ble bare tull ! Bruk rulle ihvertfall, pensel fungerer dårlig Den røde dekorstripen ovenfor bunnstoffkanten min har jeg malt (rød)med pensel, det gikk fint ! Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Bengalakk er meget sterk og holdbar. Jeg malte vannlinjekanten på en Skibsplast jeg hadde i 1980 med vinrød Bengalakk. Så båten igjen etter 20år, var jo litt medtatt, men den røde bengalakken var like blank og fin! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Bengalakk er slitesterkt og kan fint brukes på både plast og metaller. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Og jeg brukte bengalac i motorrommet Sitér dette innlegget Link to post
jm Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Bengalakk ok. Har brukt det på brei dekorstripe. Knallbra. Min far malte opp sin Myra 21 med bengalakk for 10 år siden. Like fin og blank i dag. Forarbeid:Mattet ned med et meeeget fint slipepapir, deretter aceton. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Som mange skriver er bengalack slitesterk og ok å bruke innvending. Imidlertid er egenskapene mot sol relativt dårlig, dvs mørke farger mattes. Tokomp. maling egner seg derfor bedre i friluft. Sitér dette innlegget Link to post
libra18dc Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 Mener det var bengalack jeg brukte på en dekorstripe for mangen år siden på en seilbåt, dekorstripe. Ba om lakk til plast. Den er like fin idag. Mangen snakker om koking i maling ved bruk av slikt på båt men det gikk jo fint. Har ein mørebas 17 no, den ser ikkje ut og er mer kaffikvit, besj i fargen no. Det frister å prøve seg med bengalakk i hvit på den. Men det skal vell brukes gelcoat. Gelcoat kan vell tynnes ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 Jeg har brukt bengalakk i motorrommet og innvendig i kjøl og skrog. Dette er vanlig Alkydoljemaling. Må være helt rengjort og avfettet for god heft. Kan bli litt gul om den utsettes for oljesøl. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 libra18dc skrev for 14 timer siden: Har ein mørebas 17 no, den ser ikkje ut og er mer kaffikvit, besj i fargen no. Det frister å prøve seg med bengalakk i hvit på den. Men det skal vell brukes gelcoat. Gelcoat kan vell tynnes ut ? Største forskjellen ved bruk er vel at gelcoat/ topcoat kan slipes og rubbes, men Bengalack kan ikke rubbes eller slipes? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.