Jump to content

Kan "bengalack" brukes på plast

benq

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd å male "bengalack" på plast. Har motoren ute av båten og tenkte i den forbindelse å male og fikse litt rundt omkring i motorrommet, derfor lurte jeg på dette med "bengalack". Har nesten en liter " stående så hvorfor ikke, men fant ut at jeg skulle sjekk litt først. :flag:

• 13 år senere...

Mener det var bengalack jeg brukte på en dekorstripe for mangen år siden på en seilbåt, dekorstripe. Ba om lakk til plast. Den er like fin idag. Mangen snakker om koking i maling ved bruk av slikt på båt men det gikk jo fint. Har ein mørebas 17 no, den ser ikkje ut og er mer kaffikvit, besj i fargen no. Det frister å prøve seg med bengalakk i hvit på den. Men det skal vell brukes gelcoat. Gelcoat kan vell tynnes ut ? 

libra18dc skrev for 14 timer siden:

Har ein mørebas 17 no, den ser ikkje ut og er mer kaffikvit, besj i fargen no. Det frister å prøve seg med bengalakk i hvit på den. Men det skal vell brukes gelcoat. Gelcoat kan vell tynnes ut ? 

Største forskjellen  ved bruk er vel at gelcoat/ topcoat kan slipes og rubbes, men Bengalack kan ikke rubbes eller slipes?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...