Gnisten Startet 13.November.2008 Link til dette innlegget Startet 13.November.2008 Pusler på litt i garagen og tenkte jeg skulle skifte startsnor på en Mariner 5hk. Har litt startproblemer med den og i et øyeblikks irritasjon over det røsket jeg av selve starthåndtaket fra snoren. Det ser rett og slett ut som om knuten på snoren har glippet ut av håndtaket. Ser snoren er slitt og vil skifte den også. Spørsmålet er om snor og håndtak kommer samlet levert eller om jeg kan kjøpe tau og gjenbruke starthåndtaket? Er det mulig å sette knute på tauet og evt. "krympe" enden av håndtaket vha. varme? Vil dette holde? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Njord Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Kjøp deg vanlig flaggline i passende tykkelse. En litt tykk knute skal være nok for å få håndtaket til å sitte. Etter et råd fra en annen her inne, så legger du lina i motorolje før montering. Lykke til... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Gnisten Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Takk. Hvorfor skal snoren i olje først? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Njord Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Jeg gjorde ikke det da jeg byttet snor sist, men jeg kommer til å gjøre det neste gang. Den vil gli lettere inni 'leamikken' og ikke slites så fort Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.