Jump to content

Båtplassen-treff i Trøndelag - DATO

torerikb

Recommended Posts

:flag: Artig forslag med båttreff i Råkvåg og vil gjerne foreslå 9-11 Juli.

Begrunnelse: Går og venter på ny båt som ble bestilt November 2003 med levering 14.Mai, desverre :sad: er leveringsdatoen nå forsinket med hele 7 UKER og vi er lovet båten rundt 2-3 juli :flag:

Dessuten så starter vi ferien denne helgen :cool: så dette kunne vært en kjekk start :smash::flag:

Ser ut til at det blir to treff: 29-30 mai og 10-11 juli.

Jeg kommer allerede 29.mai og håper så mange som mulig møter opp.

Det er ikke annet program for treffet enn å møtes for å se hvem vi er

samt få oss en god båtprat og ha det sosialt. Noen ankerdrammer er

garantert ikke uaktuelt.

torerikb

29. mai er det en gjeng søskenbarn i middelalderen som treffes på "Aker brygge" (Vågen restaurant). Jeg vet det, for i Ebenezer kl. 1400 skal jeg snakke om Råkvågs historie fra 1600-tallet og til i dag, og kl. 1700 på Aker om vår slekt fra samme tidspunkt og til nå. Gården Hals, som ble til Råk, har gitt bygda navn. Hvis dere drar dit, velkommen til fru Ingers slottemark (Høivågen)!

Vær forresten oppmerksom på at Råkvågdagene er flyttet en måned frem i tid i år.

Om kvelden 29. mai kommer jeg til å se etter båter med kjente navn.

Lykke til med treffet gutter !!  :cool::lol:

Er desverre på jobb begge helgene, men har ihvertfall fått vimpelen på plass i masta.

Båten ligger på Trondjems Seilforenings brygge nedafor Ravnkloa.

Mulig våre kurser krysses i løpet av sommeen alikevel.  

Arild

Møtte Brigg på gjestehavna på Brekstad i går, han kunne fortelle at han kommer neste helg. Er det mange andre som vet eller regner med at dere kommer?

torerikb

NB! Vimpelen er på plass i splitter ny vimpelstang fra Vollen båtservice. Ser meget bra ut! Produktet og firmaet kan absolutt anbefales.

Jeg kommer men ikke i egen båt. kommer enten sammen med Marwin i hans båt eller med bil :cryin::lol:

Håper på bedre vær og mindre snø en denne helgen,,,, :lol: Pjolter

Ikke gråt, Pjolter; BOBILEN er intakt, så en viss for for "MOBILITET" blir det.

(Vi får henge et kompass om halsen, så vi ser "maritime" ut) :lol:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Møtte Brigg på gjestehavna på Brekstad i går, han kunne fortelle at han kommer neste helg. Er det mange andre som vet eller regner med at dere kommer?

torerikb

NB! Vimpelen er på plass i splitter ny vimpelstang fra Vollen båtservice. Ser meget bra ut! Produktet og firmaet kan absolutt anbefales.

:wink:

Selfølgelig ble det kjepper i hjula  :sailing: kjerringa må jobbe hele pinsa,

Kunne selvfølgelig ha tatt turen alene, men da tror jeg gamla har reist bust, husfreden

og alt det der vet dere.

Vi får holde kontakten over nettet og om mulig treffes senere i år.

Dere som møtes i Råkvågen til helga får ha en fortreffelig helg og itj rot dok bort i no.

PS: Vimpelen har æ fått æ å, fin ja.

:flag:

Selfølgelig ble det kjepper i hjula  :cheers: kjerringa må jobbe hele pinsa,

Kunne selvfølgelig ha tatt turen alene, men da tror jeg gamla har reist bust, husfreden

og alt det der vet dere.

Vi får holde kontakten over nettet og om mulig treffes senere i år.

Dere som møtes i Råkvågen til helga får ha en fortreffelig helg og itj rot dok bort i no.

PS: Vimpelen har æ fått æ å, fin ja.

Det var synd, men vi møtes garantert i løpet av sommeren...

Brigg er på plass i Råkvåg!!

Foreløpig er det godt med plass her. Vi oppdaget at det er to gjestehavner i Råkvåg. Vi har lagt oss hos Råkvåg Båtforening, og håper at dette er riktig sted.

Velkommen etter dere andre!!!

:yesnod:

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kunne ikke vente nei.. heheh  skjønner deg god selv om det blåste litt i ettermiddag. Lilleprins og kone ser syk så jeg håper på at de er bedre i morgen så jeg kan komme meg utover.

Har virkelig sett frem til denne helgen.  Sees forhåpentligvis der i morgen utpå dagen.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Ett lite, men vellykket og trivelig første offisielle treff (i Trondelag) er nå vel i havn. Pga av mange årsaker (se tidligere i denne tråden) ble det bare undertegnede og brig som dukket opp med hhv Geysir og Janne. Det ble tid til noen anker- :wink: er, takk til brig som inviterte meg og mannskapet mitt ombord på akterdekket etter solnedgang. Hadde jeg ikke holdt på å sovne i stolen hadde vi kunnet feire ankringen enda en stund.

Bilde

M/B Geysir med innleid matros

Bilde

Stemningsbilde fra Råkvåg sett fra båtforeningens gjestebrygge

Bilde

Geysir forrest og Janne som nr 3 (blå kalesje)

Bilde

Og fra en annen vinkel...

Håper på bedre oppmøte neste gang, selv om vi hadde det trivelig. Jeg dukker nok opp igjen 10-11 juli, men hvor drar vi da?

Hold tråden/diskusjonen i live...

Uhuuu..  å som jeg skulle ønske jeg kunne vært med :lol: :lol: :wink:

Men syk kone og barn går først.  Har faktisk vært ute en del i dag da. Kjørte stålklumpen inn til Trondheim i går fra Børsa, på den siste reise før avgang til en ny eier.. Men du som jeg hadde lyst til å kjøre rett ut til råkvågen .. hvordan var plasseringen??  var den grei??

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Uhuuu..  å som jeg skulle ønske jeg kunne vært med :lol: :lol: :wink:

Men syk kone og barn går først.  Har faktisk vært ute en del i dag da. Kjørte stålklumpen inn til Trondheim i går fra Børsa, på den siste reise før avgang til en ny eier.. Men du som jeg hadde lyst til å kjøre rett ut til råkvågen .. hvordan var plasseringen??  var den grei??

Mvh

Pjolter

Plassen var fin, men som du ser så skal det ikke mange store båtene til før det blir rimelig fullt. Men det er klart at vi hadde fått plass til flee ved å ligge utenpå hverandre. Stille og rolig i Råkvågen denne helga. Både folkemessig og værmessig. Neste gang ser vi deg nok, men blir det bobil eller bobåt?

mvh

torerikb

Hei

Vi lå utfor innseilinga kl 2030 på lørdag, men hadde som dagsmål for etappen vår å komme til Kristiansund, så vi valgte å ikke besøke treffet. Ville fort gått noen timer hvis folkene er like trivelige som det ser ut for på nett..

Er nå hjemme i Søgne 50 kjøretimer etter at vi startet fra Harstad med ny båt til Dykkerklubben i Søgne.

Mons

Takk for et hyggelig møte, torerikb! Jeg kom ut av tellinga, men synes å erindre at jeg kom på etterskudd når det gjelder spanderte ankerdrammer. Dette får vi rette på ved neste anledning  :puke:

Det hadde vært trivelig om flere hadde hatt anledning til å kommme, og særlig eksotisk hadde det vært om Mons hadde hatt stukket innom. Men kvaliteten på treffet var i alle fall topp selv om kvantiteten skrantet  :puke:

Geysir forrest og Janne som nr 3 (blå kalesje)

Og legg merke til den nye slepejolla (den noe beskjedne farkosten som ligger bak Janne). Kjekt å ha tilstrekkelig med plass når man skal en tur til land. Problemet er at den er litt ekkel å slepe, den vil hele tiden forbi ...  :cool:

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

:confused::sailing::wink:

Dæven dere var jo steike heldig med været i Råkvåg, synd at det ble bare to båter som kom.

Jeg var der helga før for å gjør meg kjent, hadde ikke vært der før, det er mest på møre

jeg har farta.

Dumt at ting kom i veien slik at vi ikke kunne komme.

Hadde gledet meg til å treffe dere, å kunne prate båt og slikt.

Jeg går ut i ferie i slutten av Juni og skal da ha fire uker turen går da mot Aure, Kristiansund,

Molde, Ålesund og Florø men i midten av juli kommer vi nordover igjenn så det kan bli en

mulighet å råkas da viss ikke noen av dere også skal samme vei som oss mot møre.

Ellers får dere ha en deilig båtsommer med mange gode og varme samt late dager.

:flag::wink::flag::cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Var i Råkvåg den helga jeg også. 70 personer på søskenbarntreff fredag. Jeg holdt foredrag om Råkvågs historie fra før Svartedauen og til nå. Senere på kvelden snakket jeg om vår slekt fra 1600-tallet og til i dag. En av forfedrene sluttet som lensmann på Ørland og startet handel i Råkvåg på slutten av 1700-tallet. Synd jeg ikke fikk identifisert dere som var der.

:drink:Det har blitt litt stille på denne tråden etter at det første båttreffet er blitt gjennomført.

Hva om vi kan bli enige om et treff til i sommer?

Vi har jo hele sommeren foran oss enda så det må jo være mulig å treffes eller hva?

Er det noen som skal sørover i begynnelsen av juli (Hitra eller mot Møre)?

Jeg fører nå baatplassvimpel på båten så er det noen som ser meg så ta gjerne kontakt,

båten er en NB 820 Sport.

PS: Hjemmehavn Kyrksæterøra.

:smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...