Kaptein Kødd Startet 14.November.2008 Link til dette innlegget Startet 14.November.2008 Har en Maxi 68 med en Yamaha relativt ny 4 hk. Med 2 Voksne i båten, går det såvidt fremover (3-4 knop). Noen som har noe erfaring med større påhengere til Maxi 68 og evt fart man får ut av denne båten da? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Før fantes det spesielle " high thrust " påhengere som var spesialdesignet til seilbåtdytting. Har ikke sett dette siste 15 år. Forsøk med maks diameter på propellen din. Generelt syns jeg 4HK hørs lite ut, men på flatt vann bør det gå brillefint. Mener huske vi klarte rundt 5 med en 8HK highthrust, for mange mange år siden. Min Yamaha JOG 21, klarte samme hastighet med en 4HK. Dog en mye lavere / lettere båt, men omlag samme vannlinje tror jeg Tror neppe du trenger mer enn 8hk, det klarer du neppe utnytte. Bytter du motor, husk å be om størst mulig propell tilgjengelig, bestiller man ny koster ikke dette noe ekstra tror jeg. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.