Jump to content

Nye saga 385 sjøsatt

eysteind

Recommended Posts

Pen båt, kanskje mer til felles med Saga enn med Marex :lol: (Nye Marex er aktecabinbåt da)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Er Sagaboat på beina igjen? Gikk ikke denne bedriften også konkurs?

Nei, men de sliter tungt og har permittert mange ansatte.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enig med Careka, båten ble veldig fin.

Blir spennende å prøvekjøre når muligheten melder seg :smiley:

Når det gjelder diskusjonen rundt økonomiske problemer, tror jeg dere tar feil. Om man ser på regnskapene så ser man at Saga er blant de mest solide selskapene i den norske båtbransjen. At man for en periode i vinter har permitert en del av produksjonskapasiteten er vel et sunnhetstegn i disse krise tider? (Bedre føre var.....)

Noen som vet når første mulighet for å se og teste båten blir?

Hei.

Det står ikke så mye om dette i pressemeldingen jeg mottok fra Saga Boats, men der står det i hvert fall:

PRESSEMELDING: DEN NYE SAGA 385 SJØSATT

Etter 3 års intensivt utviklingsarbeid ble den nye SAGA 385 sjøsatt for prøvekjøring.

Prøvekjøringen var meget vellykket og båten lever opp til forventningene.

Nå gjenstår bare mindre interiørdetaljer før båten lanseres på fabrikken i

Selje 6. desember og produksjon kan igangsettes. . . . .

Lars H.

webmaster@sagaforumet.com

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 8 måneder senere...

Hei.

En liten opplysning om Saga'n. Etter kontrollmåling av produksjonsmodellen, er nå navnet endret til:

Saga 415

(så Skilsø'n stiller nok i en litt mindre "småbåtklasse")

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...