eysteind Startet 14.November.2008 Del på Facebook Startet 14.November.2008 Hva synes dere om nyutvikla 385 til saga? Flere bilder her. Syns kanskje den ble litt kjedelig. Lik alle andre.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Er Sagaboat på beina igjen? Gikk ikke denne bedriften også konkurs? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
eysteind Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Det har eg ikkje hørt. Men dei merker vel nedgangen. Har vel hatt 78% nedgang i år, ifølge Dagens Næringsliv... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 De ser ut som holder skuta på rett kjøl. Meget bra overskudd i 2007. Opprettholder statusen pr august. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
solbris Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Astor må nok oppdatere seg. Saga lever fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Godt å høre. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Thorlyn Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Båten ligner mye på den nye marexen synes jeg.. pen båt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hans-Petter Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 jeg synest den båten var fin jeg, Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Pen båt, kanskje mer til felles med Saga enn med Marex (Nye Marex er aktecabinbåt da) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
MajorAndy Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Det ligner fuldstændigt min gamle Skilsø 33....fra 2001... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Det er det. men linjene og formene synes jeg var like. burde jo ligne en saga ellers hadde de jo bommet litt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Jeg tror Saga gjør klokt i å holde på sin stil. Jeg liker stilen på båten. Lurer på om den er litt for stor til å være et naturlig steg opp fra 315 for mange - men en flott båt synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Ser for det meste ok ut bortsett fra uteplassen som er alt for liten etter mitt syn. Unødvendig mye trappetrinn på badeplattform. Koffertlokk hører hjemme på biler ikke båter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Er Sagaboat på beina igjen? Gikk ikke denne bedriften også konkurs? Nei, men de sliter tungt og har permittert mange ansatte. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 har noen prisen på denne ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
torbi Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 har noen prisen på denne ? Fikk nylig vite at prisen vil være ca 3 mill kr. eg synes båten var fin, spesielt styring er i midten Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
27 knop Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 Flott båt. Men er det bare meg eller likner denne noe på Marex 370. Redigert: Allerede tatt opp det ja; velkommen etter. Saga Marex Sitér dette innlegget Link to post
Aloha II Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 Jeg synes egntlig ikke at disse ligner noe mer på hverandre enn andre båter i denne klassen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Dragen Svart 21.November.2008 Del på Facebook Svart 21.November.2008 Enig med Careka, båten ble veldig fin. Blir spennende å prøvekjøre når muligheten melder seg Når det gjelder diskusjonen rundt økonomiske problemer, tror jeg dere tar feil. Om man ser på regnskapene så ser man at Saga er blant de mest solide selskapene i den norske båtbransjen. At man for en periode i vinter har permitert en del av produksjonskapasiteten er vel et sunnhetstegn i disse krise tider? (Bedre føre var.....) Noen som vet når første mulighet for å se og teste båten blir? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.November.2008 Del på Facebook Svart 21.November.2008 Hei. Det står ikke så mye om dette i pressemeldingen jeg mottok fra Saga Boats, men der står det i hvert fall: PRESSEMELDING: DEN NYE SAGA 385 SJØSATT Etter 3 års intensivt utviklingsarbeid ble den nye SAGA 385 sjøsatt for prøvekjøring. Prøvekjøringen var meget vellykket og båten lever opp til forventningene. Nå gjenstår bare mindre interiørdetaljer før båten lanseres på fabrikken i Selje 6. desember og produksjon kan igangsettes. . . . . Lars H. webmaster@sagaforumet.com Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Blue_Dragon Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Ny verdig konkurent. Skilsø 36 Coupe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Hei. En liten opplysning om Saga'n. Etter kontrollmåling av produksjonsmodellen, er nå navnet endret til: Saga 415 (så Skilsø'n stiller nok i en litt mindre "småbåtklasse") Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gullfisk Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Det forklarer hvorfor en kollega av meg er helt sikker på at han så en Saga 415 i sommer da kanskje Han hadde aldri hørt om det før. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Faktisk så er ikke forskjellen så stor. Skilsø 36 er en stor 36 foter. I tillegg så kan man nå få ekstra badeplattform som vist slik at total lengen nok passerer 40 fot. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 18.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2009 Sagaen burde hatt flybridge noe lignede Skisøen syns eg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.