SeaRaymond Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Akkurat samme slo meg, ville også hatt flybridge hvis en skulle kjøt såpass stor båt, men da finnes vel kanskje andre alternativer. utover dette likte jeg båten meget godt. Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Skilsø`en har vel ganske lik flybridgeløysning som Adriatic 40 Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 SKilsøen har kun solseng, Adriatic har full flybridge med førerpossisjon. At både Skilsø, Adriatic og Viknes 1030 FB har tilbaketrukket FB er dog riktig, men der stopper likhetene. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frøken Fryd Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 (redigert) Jeg hadde gleden av å besøke Saga i sommer og tok disse bildene ved Sagas brygge. Jeg liker løsningen bak på denne båten, man går ut gjennom døren og kan enkelt spasere rundt hele båten... Redigert 18.August.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juli.2010 Del på Facebook Svart 5.Juli.2010 Skilsø har nå endret navn på tidligere 36 til 395 Første Coupe båt er på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 9.Januar.2022 Del på Facebook Svart 9.Januar.2022 Jeg tar meg den frihet å sparke liv i denne ''gamle'' tråden. Den ''gamle'' 365 ble jo som kjent omdøpt til 415 etter kontrollmålinger. Saga har nå i 2 år levert den nye Saga 385 som er en forlenget versjon av Saga 365. Den er forlenget med 60 cm i skroget akterut og det samme på badeplattformen. Forlengelsen av skroget gjør at den går bedre i sjøen og gir litt bedre toppfart en Saga 365. Ellers er den ganske lik Saga 365 i innredningen med unntak av at den kan leveres med standard køy på hovedlugar eller en ekstra stor køy for de som ønsker det. Jeg fikk levert bygge nr 1 av denne båten og er veldig fornøyd med produktet og folkene bak det, kan anbefales. Sagaboats feiret 60 års jubileum i 2020 og jubileumsbildet er av vår båt: Legger ved bilde av leveransen på Sagaboat, det ble levert 2 Saga 385 denne dagen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Januar.2022 Del på Facebook Svart 9.Januar.2022 Hvordan er disse skrogene i motsjø og sidesjø? de ser veldig brede ut på låringen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Escaro Svart 10.Januar.2022 Del på Facebook Svart 10.Januar.2022 Båten oppfører seg som om den går på ''skinner'' så Sagaboats har gjort en god jobb med oppgraderingen her. Ser at det har sneket seg inn en trykkfeil i mitt forrige innlegg: ''Den ''gamle'' 365 ble jo som kjent omdøpt til 415 etter kontrollmålinger.'' Skulle stå: Den ''gamle'' 385 ble jo som kjent omdøpt til 415 etter kontrollmålinger. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 10.Januar.2022 Del på Facebook Svart 10.Januar.2022 Jeg sitter som den heldige eier av bygg nummer 1 av Saga 365. Den hentet jeg på båtmessen i Bergen oktober 2012. Ikke ett feilslag, og fortsatt kjempefornøyd etter 9 år og 1083 motortimer. Etter 5 år med 315, var dette som å sette seg i et lokomotiv. Stikker man innom Selje på sin vei, blir man jo også mottat som en gammel venn. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Escaro Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Det høres bra ut, håper at vår båt fungerer like bra som din etter 9 år. Det er mye som tyder på dette, den har passert 455 motortimer nå og alt fungerer perfekt. Skal til Sagaboats nå til våren for inspeksjon, skifte av anoder og stoffing (hvis nødvendig) Regner med at de da tar en kvalitetssjekk på båten også. Hvilken motor har du i din båt? Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Har en VP D6 435. Skal en tur til Selje selv i sommer. Skal bytte fenderlist som er blitt veldig stygg. Noe skyldes dårlig kvalitet i gummiblanding, noe at vi har hatt noen tøffe landligger på dårlig kai i Bergen. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Escaro Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Det er samme motoren som jeg fikk montert, har den fungert bra hele tiden? Er det grå fenderlist du har på båten? Ser at de nå monterer svart uten at jeg har hørt at den er bedre, men kanskje det er en annen blanding i den svarte. Det kan hende at vi treffes i Selje da, er mange turer der i løpet av året, det er bare rundt Stadt. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Motoren har ikke hatt et feilslag så langt. Har byttet olje og filter en gang i året, og hatt den inne på godkjent verksted hvert 3.år. Skal på Bjordal og Madsen nå i februar for en av de servicene. Har den lysegrå fenderlisten. Den får flekktyfus om den utsettes for sol. Var vist noe med gummiblandingen. Er jo bare kosmetisk, men tror jeg går for en svart nå. Venter på svar fra Selje, men planen er å fikse dette 7.juli før vi starter på ferie i Nordfjorden. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Escaro Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Høres bra ut, skifter olje og filter årlig på min motor også. Det problemet var på min forrige båt også (Saga 315-2007 mod), grå fenderlist med ''flekktyfus''. Den båten hadde vi i 12 år og det var ikke noen feil i det hele tatt, motoren (D4-260) var gått 1250 timer når vi solgte. Den nye eieren er storfornøyd. Ferie i Nordfjord høres spennende ut, det blir Loen og Skylift da? Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Blir nok Loen ja, men tror jeg holder meg på fjordnivå Må tenke på blodtrykket med min "respekt for høyder" Vi hadde også en 2007mod 315, men med 220HK. Hentet på konvoi i mai 2007. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Escaro Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Enig med deg der, det er bedre å holde seg i strandsonen og heller gå seg en tur. Da var jeg i Selje og vi ''hang'' oss på konvoien til den passerte Silda, mener å huske at eneste båten som ikke hadde Volvo motor ''havarerte'' ved Silda og måtte taues til fabrikken igjen. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 11.Januar.2022 Del på Facebook Svart 11.Januar.2022 Da har vi nok møttes på konvoi og verftsbesøk. Var en Askøybåt som fikk feil på gearkassen ja. Tror han måtte bytte hele kassen. Var på en liten cognacsafari i den båten før leggetid om fredagen, så jeg stod over fiskesuppen på Knutholmen om lørdagen..... Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.