Jump to content

Sandwich skrog, erfaringer?

jm

Recommended Posts

Er det gjort riktig så er divinycell et supert materiale i båt. Det trekker ikke vann. Det skal mye til før det delaminerer.

Har hatt flere båter som er brukt i race og alle har hatt divinycell som kjerne materiale, limt inn og vacumisert før videre laminerging.

Divinycell kan absolutt erstattes med rikelig mengde plast og glass, men da veier det der etter og.

Livet er for kort for sightsing.

Hadde en flere år gammel langsgående skade under vannlinjen med vannintrengnig i ytterskroget og så vel i grunnen ganske svart på tingenes tilstand.

Men etter fjerning av skadede skrogrester, viste det seg at vannet hadde spredd seg i divinycellen på et lite begrenset område.

Reparasjonen var helt kurant å utføre og resultatet veldig bra. Moralen er: Sandwich er helt kurant, og jeg er utrolig fyllesjuk idag(julebord) :sweat:

Jeg er skeptisk til sandwich under vannlinjen fordi ytterhuden blir ganske tynn dersom en skal spare vekt ved bruk av denne metoden. Men ellers gir det jo kjempefordeler med god isolasjon og støydmping. Perfekt til alt over vannet etter min mening.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...