Høllien Startet 16.November.2008 Link til dette innlegget Startet 16.November.2008 Har en maxum 2100sr med en mercruiser 5L åtter! som avsluttet sesongen med en utblåsing! motoren gikk varm! fikk ikke kjøling! har noen vert borti noe lignende? Må bare dødsdommen gis? eller er det håp for en ny sesong med samme motor? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 En motor trenger ikke avskrives før rådene står ut sia på blokka, alt annet KAN fikses.... Ta gjerne med en litt mere nøyaktig beskrivelse av hendelsen.... Fikk ikke kjøling... hvorfor ?? Sjø eller lukket kjølesystem ? Tett kjøle vanns inntak Defekt impeller Tett system pga ?? korrosjon/fremmedleger/groe ?? Utblåsning ?? Hvor ?? slange/imellom blokk-topp/ varme veksler ? Er et par ting du bør sjekke før du avskriver motoren helt, har den gått virkelig varm trenger den nok en overhaling, ellers kan det muligens være nok med en gjennomgang av topper + nye topp pakninger Med gjennomgang tenker jeg.... sjekke begge for sprekker/skader + sjekk om de fremdeles er plane ( skader ikke å få de planet uansett ). Hva du en tenker å gjøre så bør du få sjekket motoren kjapt, har topp pakningen gått og du har fått vann i motoren må det bort fortest mulig.... Du må også få sjekket HELE kjøle systemet for å finne feilen, for å komme lettest unna vil du antagelig se på en bytte motor....disse er ofte en helt ren motor UTEN marinerings delene du allerede har, hvis feilen lå her vil denne motoren ha et veldig kort liv... Omtrent alt på en motor kan byttes, blokka kan bores (eventuelt bytte foringer ), veiva kan slipes, råder kan fikses/byttes..... Behøver heller ikke å koste så mye hvis en har litt teknisk følelse Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.