Jump to content

mercruiser 1998 mod 5L avsluttet sesongen med et poff


Høllien

Recommended Posts

En motor trenger ikke avskrives før rådene står ut sia på blokka, alt annet KAN fikses....

 

Ta gjerne med en litt mere nøyaktig beskrivelse av hendelsen....

Fikk ikke kjøling... hvorfor ??

  • Sjø eller lukket kjølesystem ?
  • Tett kjøle vanns inntak
  • Defekt impeller
  • Tett system pga ?? korrosjon/fremmedleger/groe ??

 

Utblåsning ??

  • Hvor ?? slange/imellom blokk-topp/ varme veksler ?

Er et par ting du bør sjekke før du avskriver motoren helt, har den gått virkelig varm trenger den nok en overhaling, ellers kan det muligens være nok med en gjennomgang av topper + nye topp pakninger

 

Med gjennomgang tenker jeg.... sjekke begge for sprekker/skader + sjekk om de fremdeles er plane ( skader ikke å få de planet uansett ).

 

Hva du en tenker å gjøre så bør du få sjekket motoren kjapt, har topp pakningen gått og du har fått vann i motoren må det bort fortest mulig....

 

Du må også få sjekket HELE kjøle systemet for å finne feilen, for å komme lettest unna vil du antagelig se på en bytte motor....disse er ofte en helt ren motor UTEN marinerings delene du allerede har, hvis feilen lå her vil denne motoren ha et veldig kort liv...

 

Omtrent alt på en motor kan byttes, blokka kan bores (eventuelt bytte foringer ), veiva kan slipes, råder kan fikses/byttes.....

Behøver heller ikke å koste så mye hvis en har litt teknisk følelse :smiley:

 

 

Arne Kjetil

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...