Jump to content

500 nye båtplasser 25 minutter fra Stavanger.(fra våren 2009)

Ficher

Recommended Posts

Noen som trenger båtplass.......... http://www.rennesoymarina.no/index.htm

VELKOMMEN TIL RENNESØY MARINA

Våren 2009 vil de første båtplassene være klar i den nye marinaen på Gangenes.Dette blir et av de største og mest moderne marinaprosjekt i distriktet, med inntil 500 båtplasser. 250 båtplasser skal være klare til sommeren 2009 og legges nå ut for salg.

Til Gangenes er det kun 25 minutter med bil fra Stavanger sentrum.

Kart.

http://www.rennesoymarina.no/kart.htm og http://www.rennesoymarina.no/ryfylke.htm

Må jo være en god nyhet for de som ønsker seg en båt i Stavanger området. (.... men det koster )

Samt du starter opp nesten midt i Ryfylke

Dette ser jo meget bra ut.......

250 BÅTPLASSER (2009)

• MOLO FOR BØLGEDEMPING OG VINDBESKYTTELSE

• FLYTEBRYGGER MED UTLIGGERE

• MAKSIMAL BEVARING AV EKSISTERENDE STRANDLINJE

• TURSTI LANGS STRANDLINJE

• PAKERINGSPLASSER INNE PÅ LAND DER MASSE ER TATT UT TIL MOLO

• BREDBÅND, STRØM OG VANN

• SERVICEBYGG MED TOALETT, DUSJ OG VASKEMASKINER (2010)

• BUNKERSANLEGG MED VANN, BENSIN OG DIESEL (2010)

• PLASS FOR STØRRE PRIVATBÅTER 40'+

• HØY KVALITET PÅ ALLE DELER AV ANLEGGET

• SAMARBEID MELLOM EIERE AV BERØRTE GARDSBRUK

• VARIGE ARBEIDSPLASSER I VEDLIKEHOLD OG DRIFT AV ANLEGG OG BÅTER

• VARIGE ARBEIDSPLASSER VED UTLEIE, VERKSTED OG BÅTFORHANDLING

* http://www.rennesoymarina.no/fasiliteter.htm

For noen horible priser! :eek:

La gå att alt som har med båthold å gjøre er dyrt og dyrere i sør, men det får da være måte på.

Jeg har 9 meter utligger som er ca 50-60 cm bred på hver side, og 3,50 m bredde. bølgedempere på alle sider, helårshavn (ingen is) srtøm og vann.

tilgang til båtvogn, (max 5 t) og utkjøringsrampe for båt. Havnen har ca. 25 plasser, og 2-3 gjesteplasser.

Prisen for plassen? jo 10000 kr i depositum og 2500 i årsavgift.

Må jo legge til at vi har tilgang til en skjærgård her som ikke kan beskrives med ord. Den må bare oppleves. :sailing:

Vi eier havna sammen vi som har båtene der. Ingen salg av plassene, hvis noen vil kvitte seg med plassen, så får de igjen sitt depositum. Neste som vil inn betaler det samme. Dette betyr at vi har penger på bok til vedlikehold og framtidige investeringer som trengs.

Båtplass til 150000 og mere, det betyr at jeg iallefall ville ha båtplass, men ikke råd til båt!!! :cryin:

Jeg har 9 meter utligger som er ca 50-60 cm bred på hver side, og 3,50 m bredde. bølgedempere på alle sider, helårshavn (ingen is) srtøm og vann.

tilgang til båtvogn, (max 5 t) og utkjøringsrampe for båt. Havnen har ca. 25 plasser, og 2-3 gjesteplasser.

Prisen for plassen? jo 10000 kr i depositum og 2500 i årsavgift.

Det var billig og du er heldig. Båtforeningen hvor jeg er medlem bygde ut med ny flytebrygge av betong (av typen som tåler mye bølger, er 3 meter bred, 1,5m dyp og i ren betong) + 2 vanlige betongs/stål brygger + vann&strøm. Samlet var det ca 100 plasser. Det en lett blanding av 3,5m bredde med 8m gangvei og 4,5m bredde med 10m. Totalkost ble ca 5 mill og da holder vi nesten 1000 dugnadstimer utenfor.

Ser du på det nye anlegget på Rennesøy så er det en stor molo som skal bygges. Det er synd å si det, men jeg tror dette koster mye penger. Jeg tror riktignok at kostprisen er betydelig lavere enn det som det selges for (kanskje 50-60%), men tiden hvor ny båtplass koster 10000 kroner tror jeg er forbi. En ny 10m gangvei alene (fra Ørsta) koster jo nesten 10K + mva.

/Øystein

• 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...