Ficher Startet 16.November.2008 Link til dette innlegget Startet 16.November.2008 Noen som trenger båtplass.......... http://www.rennesoymarina.no/index.htm VELKOMMEN TIL RENNESØY MARINA Våren 2009 vil de første båtplassene være klar i den nye marinaen på Gangenes.Dette blir et av de største og mest moderne marinaprosjekt i distriktet, med inntil 500 båtplasser. 250 båtplasser skal være klare til sommeren 2009 og legges nå ut for salg. Til Gangenes er det kun 25 minutter med bil fra Stavanger sentrum. Kart. http://www.rennesoymarina.no/kart.htm og http://www.rennesoymarina.no/ryfylke.htm Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Virker veldig åpen fra nord?? Hvordan er det der i dag tro? Sitér dette innlegget Link to post
ja..men.. Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Ja her var jo selger sikret i alle kanter...hva med kjøpers rettigheter og ikke minst sikkerhet? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Må jo være en god nyhet for de som ønsker seg en båt i Stavanger området. (.... men det koster ) Samt du starter opp nesten midt i Ryfylke Dette ser jo meget bra ut....... 250 BÅTPLASSER (2009) • MOLO FOR BØLGEDEMPING OG VINDBESKYTTELSE • FLYTEBRYGGER MED UTLIGGERE • MAKSIMAL BEVARING AV EKSISTERENDE STRANDLINJE • TURSTI LANGS STRANDLINJE • PAKERINGSPLASSER INNE PÅ LAND DER MASSE ER TATT UT TIL MOLO • BREDBÅND, STRØM OG VANN • SERVICEBYGG MED TOALETT, DUSJ OG VASKEMASKINER (2010) • BUNKERSANLEGG MED VANN, BENSIN OG DIESEL (2010) • PLASS FOR STØRRE PRIVATBÅTER 40'+ • HØY KVALITET PÅ ALLE DELER AV ANLEGGET • SAMARBEID MELLOM EIERE AV BERØRTE GARDSBRUK • VARIGE ARBEIDSPLASSER I VEDLIKEHOLD OG DRIFT AV ANLEGG OG BÅTER • VARIGE ARBEIDSPLASSER VED UTLEIE, VERKSTED OG BÅTFORHANDLING * http://www.rennesoymarina.no/fasiliteter.htm Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Ser ut som et godt gjennomtenkt og planlagt prosjekt. I Stavanger området er det såvidt jeg vet underskudd på båtplasser. Kommer nok til å bli fyllt opp selv om prisene ikke akkurat er direkte billige. Men, det koster å etablere marina. Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 For noen horible priser! La gå att alt som har med båthold å gjøre er dyrt og dyrere i sør, men det får da være måte på. Jeg har 9 meter utligger som er ca 50-60 cm bred på hver side, og 3,50 m bredde. bølgedempere på alle sider, helårshavn (ingen is) srtøm og vann. tilgang til båtvogn, (max 5 t) og utkjøringsrampe for båt. Havnen har ca. 25 plasser, og 2-3 gjesteplasser. Prisen for plassen? jo 10000 kr i depositum og 2500 i årsavgift. Må jo legge til at vi har tilgang til en skjærgård her som ikke kan beskrives med ord. Den må bare oppleves. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Dyrt.. tja. Det er mye penger, det er det. Men så får du en båtplass som er din, og den kan du selge igjen. Fin pengeplassering for dem som ikke får utgiftene til å strekke til. Finnes nok av dem i byen Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
BårdK Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 160.000 for en 4 meters plass hadde vært regnet som veldig rimelig i Oslo, Bærum eller Asker. Her annonseres det for ca. kr. 100.000 pr. breddemeter, uten at jeg vet noe om omsetningen. Skal bli spennende å se hva som skjer til våren med disse prisene, også hva angår leieprisene. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Til Gangenes er det kun 25 minutter med bil fra Stavanger sentrum Jaja, da er det nok ikke på fredags ettrmiddag, vi snakker om. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
milo Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Vi eier havna sammen vi som har båtene der. Ingen salg av plassene, hvis noen vil kvitte seg med plassen, så får de igjen sitt depositum. Neste som vil inn betaler det samme. Dette betyr at vi har penger på bok til vedlikehold og framtidige investeringer som trengs. Båtplass til 150000 og mere, det betyr at jeg iallefall ville ha båtplass, men ikke råd til båt!!! Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Jeg har 9 meter utligger som er ca 50-60 cm bred på hver side, og 3,50 m bredde. bølgedempere på alle sider, helårshavn (ingen is) srtøm og vann.tilgang til båtvogn, (max 5 t) og utkjøringsrampe for båt. Havnen har ca. 25 plasser, og 2-3 gjesteplasser. Prisen for plassen? jo 10000 kr i depositum og 2500 i årsavgift. Det var billig og du er heldig. Båtforeningen hvor jeg er medlem bygde ut med ny flytebrygge av betong (av typen som tåler mye bølger, er 3 meter bred, 1,5m dyp og i ren betong) + 2 vanlige betongs/stål brygger + vann&strøm. Samlet var det ca 100 plasser. Det en lett blanding av 3,5m bredde med 8m gangvei og 4,5m bredde med 10m. Totalkost ble ca 5 mill og da holder vi nesten 1000 dugnadstimer utenfor. Ser du på det nye anlegget på Rennesøy så er det en stor molo som skal bygges. Det er synd å si det, men jeg tror dette koster mye penger. Jeg tror riktignok at kostprisen er betydelig lavere enn det som det selges for (kanskje 50-60%), men tiden hvor ny båtplass koster 10000 kroner tror jeg er forbi. En ny 10m gangvei alene (fra Ørsta) koster jo nesten 10K + mva. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 En ny 10m gangvei alene (fra Ørsta) koster jo nesten 10K + mva. /Øystein En ny 10 m gangvei fra Ørsta har en listepris på minst 28.600,- + frakt og mva Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Da får jeg bare si "I stand corrected" Vi bestilte varene i 2005 og fikk sikkert rabatter i tillegg. Men jeg husker nok feil og prisen på 10m må da ha vært over 10K. Kanskje det var 8m som lå på ca 10K. Uansett: Ting er blitt dyrere og utbygging koster. /Ø Sitér dette innlegget Link to post
Gjesti Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 En ting er innskyddet som du får igjen ved salg,og kanskje også kan tjene på da du kan selge til markedspris. Det som annonsen derimot ikke sier noe om er hva du må betale i årlig leie pr fot,og ev parkering for bil? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Er det årlige utgifter på disse plassene? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Det står vel i kontrakten at en årlig vedlikeholdsavgift på kr 1500 per breddemeter kommer i tillegg til kjøpesum! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ficher Svart 17.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2009 Hei igjen. Noen som har mer info om disse båtplassene på Rennesøy. http://www.rennesoymarina.no/index.htm Blir det noe av det......... Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 27.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Utbyggingen har startet............. Utbyggingen har startet, vi er i ferd med å tilrettelegge infrastruktur og starter molo fylling i slutten av Oktober begynnelsen av November. Byggetrinn 1 forventes klart for båter våren 2010. Flott havn. http://www.rennesoymarina.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.