Sonata 7 Startet 16.November.2008 Link til dette innlegget Startet 16.November.2008 Da jeg kom hjem på fredag bestemte jeg meg for å fjerne motoren fra båten for vinteren, men nei den var ikke der. Da jeg etter at jeg hadde spurt de andre på båten om de hadde tatt den inn gikk jeg opp i båten og ja, der var det INGEN ting igjen, noen har brutt opp båten og tatt alt som var der. Papirer, bøker, seil, mat, kjøleboks, stereo, first price vann, puter osv.... Alt var borte!! Jeg hadde heldigvis tatt ut noe, men at noen bryter seg inn og tar absolutt alt, jeg har hvertfall ikke hørt om noe lignende?? Det værste av alt var at de hadde klipt fallene, dratt ut reveannordning av bom tatt skjøtessytemet så ja båten er absolutt ikke i seil stand heller... Så hvis det er noen som kommer over noe som det står NOR 1669 på eller Team LOL så vennligst ta kontakt Hvis det også er noen som har sett noe rart i sætre havn mellom onsdag 12/11 og fredag 14/11 som ikke var som det skal kan det også hjelpe... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Utrolig kjipt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sonata 7 Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Utrolig kjipt. ja det er absolutt 0 motivasjon for å drive videre Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Dette var triste greier. Og havna som er blitt oppgradert med det aller siste i overvåkningsutstyr. Du får snakke med havnesjefen å be om å få se igjen opptakene i det aktuelle tidsrommet. Hadde du forsikret deg? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pelle Parafin Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Da jeg kom hjem på fredag bestemte jeg meg for å fjerne motoren fra båten for vinteren, men nei den var ikke der. Trist når slike ting skjer! Mennesker som gjør slike ting finnes desverre.Håper du får de dekket alt,selv om det er mye pes....lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Dette var triste greier. Og havna som er blitt oppgradert med det aller siste i overvåkningsutstyr. Du får snakke med havnesjefen å be om å få se igjen opptakene i det aktuelle tidsrommet.Hadde du forsikret deg? Mvh Astor Ja dette overvåkelsessystemet er vedunderlig!!! Selfølgelig måtte den setningen være ironi, jeg er plassert utenfor rekkevidden av kameraene jeg... Det har vell vært to innbrudd som jeg vet om i den havna på ett år og begge gangene var dette tilfeldigvis oss, første gangen var det bare stereoen, men da var systemet ute av drift ett døgn og dette var nok til at den tyven også går fri.. Hadde tyveri forsikring ja, men den gjelder ikke for løsøre, men får håpe seil, sikkerhetsutstyr og navigasjonsutstyr ikke er løsøre. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Det merkligste med tyveriet er at de har tatt resultatpapirer og 10stk. 1,5 liters flasker med first price vann. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Det merkligste med tyveriet er at de har tatt resultatpapirer og 10stk. 1,5 liters flasker med first price vann. Dette må være rent herverk av unger. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Egentlig burde vi håpe på flere slike tyverier (i en peroiode i alle fall). For da kunne vi muligens overbevise storingspolitikerne om at i alle fall ett element av fremmedkulturen som "våre nye landsmenn" tar med seg, burde assimileres i norsk strafferettspleie: Lemavdragning som straff for tyveri ... det skulle nok ha avkrekket litt mer enn hva dagens sykmeldte politikorps er i stand til. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
johnson Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Trist når slikt skjer. Jeg er også blitt robbet De tok motoren og kuttet alle kabler. Og uheldigvis går styringen gjennom båten så jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal bytte det... De kunne ihvertfall ha SKRUDD av motoren Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Sonata 7 Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Dette må være rent herverk av unger. Vil vell heller tro det er en bande, siden de har tatt alt, de må ha hatt en grei bil da de har fått med seg kjøeboks og seil Politiet hadde mye å gjøre på Sætre torsdag da det hadde vært masse tyverier i biler og hus. Politiet må styrkes det er helt sikkert og vi trenger ikke bare fler, men fler kvalifiserte politifolk, når jeg ringte 02800 fikk jeg svar av ei nepe som ba meg kjøre til drammen å annmelde det skriftlig, når jeg spurte om de ikke ville ta seg en tur å se for jeg har aldri hørt om lignende da gjorde hun meg bare til latter.. Så jeg regner ikke med at dette er løst, men jeg leverer anmeldelse og verktøyet de har brukt til Hurum lensmannskontor på mandag og ser hva de sier Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Ja dette overvåkelsessystemet er vedunderlig!!! Selfølgelig måtte den setningen være ironi, Beklager, dette var jeg ikke klar over. Også på Storsand har det vært folk på ferde i seilbåter i havna. Både de som ligger i havna og de på opplagsplassen har hatt besøk. Nå er overvåkningsutstyr på plass der også i tillegg til alarm ombord hos enkelte. Hos oss har de håndplukket seilbåtutstyr!! Er ikke så god på hva det forskjellige heter i riggen så jeg lar være å spesifisere. Alle har anmeldt dette til lensmannskontoret. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bjorngb Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Det var kiipe nyheter. Det som nesten er det værste er at dette blir omsatt for en brøkden av hva det koster brukt (og enda mindre enn det som er buksverdien for deg). Jeg liker ikke utviklingen av samfunnet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Forbaska triste greier. Får håpe synderne blir tatt og at du får tilbake det som ble vekk fra båten. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Stakkar deg! Det er jo andre gangen det skjer med deg!!! For de som ikke vet det er Sonata 7 student på 2. året vgs. Aktiv seiler som har veldig gode resultater og bruker mye av sin fritid på båten. Du fortjener ikke dette! Håper du ikke gir opp båtlivet selv om kjeltringene tydeligvis er ute etter deg. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sonata 7 Svart 16.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Stakkar deg! Det er jo andre gangen det skjer med deg!!! For de som ikke vet det er Sonata 7 student på 2. året vgs. Aktiv seiler som har veldig gode resultater og bruker mye av sin fritid på båten. Du fortjener ikke dette! Håper du ikke gir opp båtlivet selv om kjeltringene tydeligvis er ute etter deg. Stemmer det går maritim så gir vell ikke opp båtlivet nei, vi skal nok tilbake på regattabanen så fort snøen går!! Med eller uten båt. Ja mon tro hva disse folkene er ute etter, vi er da ikke veldig kjente for å lage noe særlig bråk rundt oss heller. Men at de går inn i muligens den minste båten i havna er litt betenklig det og. Vil tippe de ville fått mer ut av å kapre en 40 foter. kanskje jeg skal bli skuteløs og seile jonker til nordkapp....hehe Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Vi nevnte jo i en annen tråd her på forumet at du burde reise vestover Heldig du som ikke var så dumt som meg og valgte almen. Er du ferdig på skolen etter dette året? Har du forresten forsikring som dekker det som er forsvunnet i båten? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Vierskjær Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Forferdelig kjedlig ! Du har min medfølelse!, ble selv utsatt for båttyveri, hvor hele båten forsvant etter å kun hatt den i eie i 2 dager ! Oppfordringen må være at ingen bør kjøpe utstyr der hvor man har den minste aning at utstyret kan være stålet (hvorvidt man kan forsikre seg mot dét ?!) Sørg for å gjøre tyveriet kjent (sett opp etterlysning av utstyret i båthavnene omkring!, da kan det være at noen vet eller har hørt noe ! Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 17.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Vi nevnte jo i en annen tråd her på forumet at du burde reise vestover Heldig du som ikke var så dumt som meg og valgte almen. Er du ferdig på skolen etter dette året? Har du forresten forsikring som dekker det som er forsvunnet i båten? Ja er ferdig med vidregående til våren ja, skal ut i lære som matros, senere kommer jeg til å gå fagskole(2år) og etter dette seile meg ippover i serfikatene. Forsikringen dekker vist ikke løsøre i opplag, men vet ikke hva de definerer som løsøre, seilene var ikke montert men de er da høyst naturlig at disse ligger i en seilbåt så jeg mener at det ikke er det men det er opp til forsikringen. eller så er det jo en god del utstyr som blokker og tau da jeg hvertfall får dekt, har vell regna ut at ting de har stjålet har en ny verdi på ca 70000++ så det er en del å investere for å få det slik som det var. Forferdelig kjedlig ! Du har min medfølelse!, ble selv utsatt for båttyveri, hvor hele båten forsvant etter å kun hatt den i eie i 2 dager !Oppfordringen må være at ingen bør kjøpe utstyr der hvor man har den minste aning at utstyret kan være stålet (hvorvidt man kan forsikre seg mot dét ?!) Sørg for å gjøre tyveriet kjent (sett opp etterlysning av utstyret i båthavnene omkring!, da kan det være at noen vet eller har hørt noe ! Jeg har sendt mail til seilas og bedt de skrive en liten artikkel på deres hjemmeside, hvis utstyret blir omsatt i norge skal det ikke være vannskelig å finne det, men dersom det er fraktet ut av landet blir det langt verre. Jeg håper virkelig at folk ikke er så dumme at de kjøper hva som helst.. Har vært i dialog med Henning på Gran Seil i dag da jeg har ett nytt forseil i bestilling som jeg da prøver å kansselere og det hadde vist vært lignende tyveri i Frognerkilen for noen år siden og han ment disse folkene raidet båter for så og pusse opp gamle båter og selge det videre. Sitér dette innlegget Link to post
Merte Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Utrolig kjipt dette her! Håper det lar seg gjøre å finne igjen noe av det som er stjålet. Er enig med deg i at det er merkverdig at de ikke bare har tatt med seg ting av høy verdi, men også andre "ubetydelige" og ikke omsettbare ting. Flaskevann??? Hva skal de med det? Selge det på finn.no? Synes dette høres mer ut som sabotasje enn vinningstyveri men... Lykke til videre i alle fall. Ikke gi opp! -Merethe Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Så hvis det er noen som kommer over noe som det står NOR 1669 på eller Team LOL så vennligst ta kontakt Jeg skal hvertfall huske NOR 1669 og Team LOL når jeg ferdes på sjøen. Kanskje det burde opprettes et tyveriarkiv på BP ? Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Det er vel inge som er i tvil om hvor denne banden kommer i fra. Dette er velkjent stil fra disse, når ting som mat/drikke forsvinner så er det østeuropeere. Det er det alltid ved slike tyverier. Norske kriminelle trenger ikke ta mat, det har vi trygdesystemer som passer på. Det er triste greier. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Ved innbruddene som er nevnt over av Astor i Storsand, sto det drikke og mat igjen i båtene, det betyr vel at det var gode nordmenn som sto bak det da...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
skage Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Nei, men de spiste seg vel mette i en annen båt først. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Seilas: Team LOL er robbet Håper virkelig tingene deres kommer til rette igjen! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.