Jump to content

kraftblokk til en grei penge?

tromøy 22

Recommended Posts

Håper det er flere enn meg som synes det er fryktelig dyrt med kraftblokk..

Har lenge vært på utkikk etter noe greit, men enten er det elgammelt og mangler deler eller så er de på størrelse med små fabrikker.

Jeg har en 22 fots åpen sjekte og synes det hadde vært perfekt med f.eks en rapp hydema o3 modell(hobbyblokka)...

Denne selger selvfølgelig ingen, og en ny koster jo flesk, plus litt atpå.

Noen som har tips eller forslag. Og da vil jeg ikke høre om en bensin drevet "reserblokk".........

Er det noen som har brukt 12V kraftblokk her? De må trekke noe usansynlig med strøm ?

Så foresten at bådsenteret hadde en som var bensindrevet. Husker ikke fabrikatet, men har på en måte mere tro på det enn en som går på 12V.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Har litt erfaring med kraftblokk 12 v fra Engbo, og synes den er bra, men har stort sett brukt den til hummertegner.

Den går da som kjent kun én vei. (de hydrauliske kjører som regel begge veier) Har aldri vært noe problem med batterikapasiteten (2 x 100 ah batterier) Tror den kostet 12 tusen for tre/fire år siden.

Er det garnhaleren fra ACE du har kjøpt Jann ?

Kjøpte en Brukt rapp hydema

Var inne å så på garnhaler fra ace nå , dette er ingen garnhaler , men ei kraftblokk. en garnhaler haler opp garna mens du kan stå passiv å se på, mens med ei kraftblokk må du fysisk hjelpe til.

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...