Sjarkens venn Startet 17.November.2008 Link til dette innlegget Startet 17.November.2008 Har en Pyro ovn, antakelig P15 eller tilsvarende, trolig fra slutten av 1970-tallet. I forbindelse med tilpasning av pipen, har vi måttet skru ovnsrøret løs fra selve ovnen (2 muttre opp ovnsplaten), og ovnsplaten ble også løsnet fra selve ovnen (4 skruer) for å fjerne rust. Det ser ut som om det er brukt en asbest-lignende matte for å tette mellom ovnsrøret og ovnsplaten, og en slags "tau" i ditto materiale under ovnsplaten. Noen som vet om det kan være asbest som er brukt, hva man kan/bør bruke for å tette i stedet for de gamle materialene? (som nå uansett er ødelagt), og hvor man får tak i dette? Originalpakninger? Brannsikker pakning i "metervis"? Eksosanlegg-pasta/bandasje....? Mvh Eirik Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Bruk vanlig ovnskitt! Korrigert: Trodde det var flensen oppå platen du mente? Hvis det er under toppen ville jeg hørt med PYRO som fremdeles lager disse på bestilling! Vil anta at vanlig ovnspakning (på rull) fra Jernvaren vil kunne brukes! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Skal høre med pyro... Vi trenger nemlig tettingen under ovnsplata også. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 ........ og en slags "tau" i dittomateriale under ovnsplaten. Mvh Eirik Dette "tauet" .... kan det være samme slags taupakning som brukes på vanlige vedovner i hus? Fikk med en liten meter av tauliknendes pakning da jeg satte inn ny ovn i fjor...... Kjøpt på byggvareforretning som selger ovner ( OBS ). Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Forresten, hva er det disse Pyroene bruker; diesel, olje eller noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Diesel eller parafin vil jeg tippe. Har du regulator? Jeg vet at regulator innstilles avhengig av om man skal bruke diesel eller parafin Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Ja det er regulator på ovnen, men jeg har passelig lite peiling åssen man bruker den. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Husker det faktisk ikke sjøl, om det er denne Regulatoren du har. (pdf) Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 HEi Eirik,ring til Pyro og spør etter Ove Bjørnøy. HAr nettopp kjøpt meg en P24 og hatt endel samtaler med han,verdens beste service. Eller kan du bruke såkalte snorer fra Walker, eller www.Vangbo.no ( de som produserer eksosanlegg). Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 18.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Jeg ble litt klokere av denne lesningen og PDF-filen fra Bastard, takker så meget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.