nemotron Startet 17.November.2008 Link til dette innlegget Startet 17.November.2008 Trenger tannhjul, fjær og festemutter til starteren på min Evinrude 90HK (1987), har fått opplyst pris på dette i norge til ca 900,-. Derfor har jeg sjekket litt på nett og funnet tilsvarende til ca 30-40 USD men desverre ser det ikke ut til at de selger til Norge. Er det noen som har erfaring med å kjøpe deler fra USA, evt vet noen forhandlere som selger Evinrude/Johnson deler. Fant ny starter med drev til 90 USD på ebay(som kunne sendes til Norge), men er litt skeptisk til å kjøpe uoriginalt etter at jeg har hatt en kjedelig episode med kalippere fra Biltema :(. Dessuten er det jo egentlig unødvendig å skifte selve starteren da den ser ut til å fungere (eller er det en del som bør byttes når motoren begynner å bli over 20 år?). Vil gjerne ha innspill fra dere båtfolk på dette da jeg er rimelig fersk som båteier. Mvh Øyvind Johansen Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 For deler til kun 900,- her i Norge, så har du neppe noe å spare på å kjøpe fra USA. Frakt og toll vil sannsynligvis overgå hele besparelsen din. Mitt råd er å handle disse tingene hjemme. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
fiskebat Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Har handlett en del motordeler fra http://www.dougrussell.com/ og er godt fornøyd med pris leverinstid og service. handler og på Ebay. Det kreves en god del kunnskaper og ærfaring for å handle trygt på Ebay og kjøp aldri noe der uten å bruke Pay Pal konto Sitér dette innlegget Link to post
nemotron Svart 17.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Har handlet flere hundre ganger på ebay med paypal og swift overføring(Tyskland tar ikke paypal) siden 2004 så det er ikke så stort problem. Hva mener dere om starteren, bør den byttes i en ny uoriginal eller bør jeg bare skifte de delene som mangler. Er vel ikke så mye annet en børstene som slites på en bendix-starter eller ? Men som det blir nevn her er det ikke mange kronene det er snakk om, men når butikken hjemme i norge tar 3-4 ganger prisen av de i USA synes jeg nesten det blir for ille.. Mvh Øyvind Johansen Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Send en mail å spør om de er villig å sende delene til Norge, selv om det står at de kun selger i USA. Har fått mye fra USA uten toll og moms, ser ut som fortollerne ikke rekker over alt eller bruker skjønn. Jeg sender alltid mail når jeg handler, og spør da også om de kan sende varene som gave til meg. Selvsagt forhåndsbetalt. Dette går bra i ca. 50% av de handlene jeg gjør... Mine trix Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.