fiskebat Startet 17.November.2008 Link til dette innlegget Startet 17.November.2008 Etter at en uforstandig hytte eier (som vanlig) kastet en ødelagt robåt på sjøen ved Flakk kom det raskt : 1 Sea King redningshellikopter , 1 legehellikopter , 4 brannbiler , 1Rednigsbil med dykkere , 1 brannvesenes utrykkningsbåt 1 ambulanse , mulig det var mere , bare politiet manglet , de er hvist syke om helgene. En stor honnør til de som rykket ut , de var meget raske , har trolig tatt krittiken fra ulykken utefor Munholmen på alvår. Ett stort spark til hytte eiene som og har fått mye omtale ellers her som grinete hytteere. Og tenk før du kvitter deg med maritime ting på sjøen , fx utrangerte båter , gummibåter ,redningsvester etc etc Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Tydeligvis mye toillinga rund omkring! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Det er jo flott at redningstjenseten fungerer som den skal. Ikke fullt så flott at noen kan være så tankeløse og finne på slikt. Helt uakseltabelt og total mangel på risikoforståelse med å utføre slike handlinger. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 jeg synes det at han var hytteeier, må regnes som formildende. de vet ikke bedre , og hyttegrenseparanoian har antagelig tatt overhånd antagelig bør han ikke straffes heller Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Hvor mange idioter, også kalt hytteeiere, har vi i dette landet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
fiskebat Svart 18.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Det avhenger av hvilken inteligens og telle ferdigheter de som gjør slike vurderingene har , uansett er tillveksten større en frafallet Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Å kaste en båt eller dumpe en er helt sykt. Det er vel det eneste en kan med sikkerhet si har en 100% resirkulering på. Alltid en "tulling" som ønsker å bygge båten opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Lurer på om miljøsvinet ikke blir erstatningspliktig hvis de finner ham? Det var jo nylig noen tomsinger i Mandal som stjal en båt og dumpet den med motoren i gang, der skulle det vel kreves at de måtte dekke flere hundre tusen av kostnadene for alt redningsmannskap og materiell som ble sendt ut.. Te pass åt dæm !! Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
fiskebat Svart 18.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Jeg er rimelig lei av hytteeiernes forskjellige måter å kvitte seg med søppelet sitt på. Søpppelbrenninger gjøres daglig om sommeren og det er ikke noe hyggelig å måtte stadig rømme inn i huset og lukke alle dører og vinduer for å unngå mest mulig røyk og ubehag og på tross av utallige advarsler så er nå anmeldelse til politiet siste utvei. Att herr "Bjerken" denne gangen , som hele tiden er en versting i så måte også ellers , men han fikk nok ikke denne ødelagte glassfiberbåten til å brenne er forståelig, det er vanskelig , bra for meg som slapp griseriet hans denne gangen , men dette kostet nok meget mye , men når slikt går bra er dette fremdeles den rimeligste måten å bli kvitt søppelet på ennå. Forrige ødelagte båt som ble kastet på skjøen av samme mann , en som var oppblåsbar sank trolig med en gang og dermed ble det ikke noen redningsut rykkning. Det burde hvert innført tvungen renevasjon for hytter slik att denne form for sparing kan unngåes så neste utrykning blir kanskje mere reell da det trolig er selve søppelsvinet som er kastet på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Det burde hvert innført tvungen renevasjon for hytter slik att denne form for sparing kan unngåes så neste utrykning blir kanskje mere reell da det trolig er selve søppelsvinet som er kastet på sjøen. Det er det vel også mange steder bl.a. i Kragerø kommune hvor jeg har hytte. Tvungen sommer-renovasjon koster "bare" 1.148,80 pluss moms. Nærmeste søppelkasse jeg kan levere til er ca 4 nm unna med båt. Skal jeg levere større gjenstander må jeg frakte dette med båt til fastlandet og derfra til avfallsdeponiet med bil og der også betale en avgift. Jeg tillot meg å be om dokumentasjon på hvordan det kunne koste 1148,80 pluss moms for å ta seg av de kanskje så mange som 10 bæreposene med søppel jeg produserer i løpet av sesongen og selv frakter til fastlandet og la i container. Fikk et langt svarbrev fra kommunen og der skyldte de på at det var så dyrt pga av alle turistene, ikke minst de som kom med båt og la seg til f.eks ute på Jomfruland! Ja, det var jo et flott svar å få! Og siden kommunen yder slik flott service så har de også inført eiendomsskatt som koster meg ca 8000 i året, for hva? Ikke vet jeg! Hilsen en grinete hytteeier! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brynjar Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Helt alminnelig kommunal tankegang Mouche.. - Har du noen penger? Hvor mange penger har du? Hvordan kan vi få tak i dem? Vil du ikke gi dem fra deg lager vi bare en lov som sier at du må.. (Æddabædda.) - Er det rart man drikker? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Mouche Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 I Lillesand er de i allefall ærlige nok til å si at de innfører eiendomsskatt for å finansiere ny ungdomsskole! Og tro det, eller ei, jeg har gleden av å være med å finansiere den også gjennom eiendomsskatt som innføres fra nyttår! På spørsmål om når denne skolen anses som betalt, og eiendomsskatten derfor kan fjernes, ja da blir det tyst, merkelig? Nei, alt var mye bedre før da man hadde dobøtte som man tømte i sjøen, flasker som man knuste (mot hverandre, utfordringen var hva man skulle gjøre med siste flasken!) og lot synke på dypt vann sammen med tomme metallbokser og søppelet, ja det brant vi selvfølgelig. Og ikke noe av dette kostet noe som helst! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.