Jump to content

Robertson AP100 autopilot - koblingsskjema?

Flybridge

Recommended Posts

Takk for den "Frøken Fryd". Lastet ned og printet allerede. Nå skal vi vel finne ut av dette.

Saken er den at her var en AP50 fra før, så kjøpes det brukt en AP100. For å prøve å benytte "gammel" kabling som ligger fram til under dashbordet, var vi ute etter koblingsskjema. Verre er det ikke.

Men takk igjen for linken.

Hilsen: Capitan of Canopus

• 5 år senere...

Vekker til live en gammel tråd...
I nybåten står en AP100, men det meste av kabler er fjernet.
Etter hva jeg forstår så er det som jeg har merket av i bildet her er minimum det som må være på plass for at systemet skal fungere... jeg har ikke sett etter om ror-føleren er der, men når de andre enhetene er på plass så er mulighetene store for at denne også er her.
Dog, hvis det er ting som trengs.... er det noen som vet om det går å skaffe deler til denne? Simrad har jo nå overtatt Robertson, og fabrikken i Haugesund produserer jo fortsatt Autopiloter etter hva jeg har skjønt.

bilde

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

• 4 måneder senere...

Hehe, jo en ny hadde sikkert vært å foretrekke. Men denne sto i båten vi kjøpte i sommer og det hadde vært litt morsomt å fått den til å virke bare.

Har en AP100 liggende som jeg nylig tok ut av båten min som ble kondemdert.

Control unit
Course sensor
Magnetic compass
Junction unit
Rudder feedback
I tillegg har jeg 3 orginale hydrauliske pumper med styreventiler.
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...