skrotrot Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 10 fot With med 9,9hk Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 De tidløse snekkene fra 80-tallet, de synker i pris til et nivå, og der står dem år etter år... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bergen Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 snekkene fra 80-tallet, de synker i pris til et nivå, og der står dem år etter år... Nope, slik er det ikke lenger. De synker til priser som er langt lavere en hva som var tilfelle for kun kort tid tilbake. Solgte selv en slik i sommer/høst og fikk tydlig erfare hva markedet synes om 80 talls snekker Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Akkurat nå er det vel lakrisbåtene som holder seg best i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 De tidløse snekkene fra 80-tallet, de synker i pris til et nivå, og der står dem år etter år... De synker til et bunnivå, og holder seg der. Samma det, bare vi kommer oss på tur! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
nimbuster Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Eldre populære snekker holder seg best i pris......se bare på Nidelv 26 og Nidelv 28. Vi snakker ikke om eksempelvis Sagen 24 eller andre ukurrante mindre lite etterpsurte og produserte snekker. Ett eksempel: I 1988-89 kjøpte jeg en brukt 1984 Nidelv 26 til kr 180', og solgte den for kr. 195' 3 år senere. I dag må du vel opp kr. 300' for den samme. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Ja det er godt mulig. Men samtidig kan vi da si at dette er alt for mye penger å betale for en såpass gammel båt med mindre den er kraftig oppjustert teknisk. Prisjusteringen vi ser nå er for enkelte båter er helt naturlig etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Derom er det ingen tvil. Gamle båter fra 80-taller har vært altfor høyt priset......men det har jo sine åpenbare grunner. Nå er det litt mer å velge i og prisene tvinges nedover, også pga lavere etterspørsel. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 synes det blir færre og færre og færre 80 talls båter på finn Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
"Mathilde" Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Akkurat nå er det vel lakrisbåtene som holder seg best i pris. Spørs det gitt. Ville du kjøpt en brukt lakrisbåt?? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Det blir færre og færre og færre av alle kategorier båter utover høsten og vinteren. Slik har det alltid vært. På den annen side vil 80-talls båtene florere i like stor grad på salgsstatistikken i mange år ennå. Og det av den enkle grunn av båtene hogges iike selv om de blir 20-30 år, og eierne beholder de ikke lengre selv om båtene blir eldre. Sitér dette innlegget Link to post
Puffin Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 Har inntrykk av at Viknes overhodet ikke faller i pris, snarere omvendt...gjelder i alle fa 770 modellen. Har fulgt med Viknes en stund, og de holder prisen godt - fortsatt. Regner med det fortsetter Synes Viknes virker litt gammeldags med de skråstilte vinduene, og bordgangene på skroget.Men uten tvil, de selger godt,så det er tydeligvis populære båter. Gammeldags? Nei heller innebygd stivhet og rettvendte vinduer! Men det trengs jo ikke det brorparten av båter ferdes... Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 21.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 [ ! Men det trengs jo ikke det brorparten av båter ferdes... Hva mener du? Sitér dette innlegget Link to post
Puffin Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Hva mener du? Tenkte mest på at folk er ute i godt vær og innaskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Hei, Har fulgt med på Saga 315 og Viskund 340 St. Cruz. Ingen reduskjon i pris på disse. God kveld Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Det er for tidlig å se en klar tendens til lavere priser på bruktbåter generelt. Det vil tidligst komme til våren, dersom situasjonen vi har nå vedvarer. Jeg har heller ikke observert lavere priser...for det vil alltid være båter som tilbys til "nedsatte" priser, eller til "gi bud"-priser. Det er få båter tilsalgs i disse dager, som alltid på denne tiden av året. Jeg har registrert en klar prisnedgang på dyrere båter 2 mill +, men det er jo ikke der volumet ligger. Situasjonen er jo den at det er nesten ingen som vil kjøpe båt, og da blir omsetningen deretter, og ofte blir den endelige prisen lavere enn det selger hadde håpet på. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Når det gjelder seilbåter har jeg undret meg lenge over at gamle maxibåter holder seg høyt i pris. Særlig Maxi 84 og 95 står høyt i pris. Maxi Fenix dinette er vel fortsatt høyere priset enn den ble solgt for som ny. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Har fulgt med på Saga 315 og Viskund 340 St. Cruz. Ingen reduskjon i pris på disse. Hvor mange av de har fulgt med er solgt da til den opgitte prisen...Hvordan har du sjekket salgsprisen alle som er solgt for... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Ja det lurte jeg på også. En ting er den oppgitte salgspris i annonsene, en annen ting er prisen båtene faktisk ble solgt for om de i det hele tatt ble solgt. Har konkret kjennskap til en en båt som ligger til salgs for ca 2 mill. Vet at eier er villig å gå ned minst 200000 kr. Båten ikke solgt enda. Og båten vi snakker om er en norsk båt som er rimelig populær og av 2007 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 en annen ting er prisen båtene faktisk ble solgt for om de i det hele tatt ble solgt. Som et apropo har jeg i løpet av de fem siste årene kjøpt 3 båter (alle gjennom annonser på finn.no) Jeg har samlet kjøpt disse båtene for noe over 13% under annonnsert pris. Det sies at det er normalt at båter går 5 -10% under antydningen. Men det er selvfølgelig avhengig av når på året man handler (mine kjøp ble alle gjort på høsthalvåret). Min mening er at dette er stigende i disse dager, og at reel pris vil ligge ytterlige under annonsert-. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Fremdeles tror jeg det gjelder bare enkelte båttyper og modeller, slik det alltid har vært. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Det har du nok helt rett i, Nimbuster ! Dét som er litt morsomt, er jo at de fleste her på BP, gjennomgående tror og mener at den båt/ båttype man selv har, er den som holder seg best i pris (en del av markedsføringen rundt sitt eget segment kanskje) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Dét som er litt morsomt, er jo at de fleste her på BP, gjennomgående tror og mener at den båt/ båttype man selv har, er den som holder seg best i pris (en del av markedsføringen rundt sitt eget segment kanskje) *host host host* De tidløse snekkene fra 80-tallet, de synker i pris til et nivå, og der står dem år etter år... De synker til et bunnivå, og holder seg der. Samma det, bare vi kommer oss på tur! Jeg håper min båttype blir mye mye billigere, slik at flere får råd til å komme seg på sjøen! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
skrotrot Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Med andre ord , den båten vi ikke skal selge . Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Hvor mange av de har fulgt med er solgt da til den opgitte prisen...Hvordan har du sjekket salgsprisen alle som er solgt for... Jeg har selvfølgelig ringt og spurt alle som har solgt. Hvordan skulle jeg ellers vite det. Nei jeg slenger ikke rund meg med antagelser her. Neida, Sydvesten dette er nok bare basert på prisene disse båtene er lagt ut med, fra nyttår og frem til i dag. Jeg er nok sikkert ikke like etterrettelig som deg når jeg skriver Ha en god natt da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.