Targa 23.1 Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Kan du splitte skjermen, slik at det er enklere for oss å sammenligne kart og radarbildet ?...slik jeg kan på furunoen: Det kan eg, men har kun disse bildene der eg ligger i ro i båtplassen min bak moloen i båthavnen. På dette ser dere posisjonen til båtplassen min Her er skjermen delt, men kartet viser nord opp pga båten ikke er i bevegelse med kurs opp. radarbildet viser kurs opp Er bortreist et par uker, får se om eg får tatt noen delte bilder ut i august engang når båten er i bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Håper på radarbilder på litt avstand, 6 nm. + Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Håper på radarbilder på litt avstand, 6 nm. + Du finner 6 Nm bilder i innlegg #95 og #98 Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Jeg så det, men fant det vanskelig å forene med "kartet" Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Jeg har problemer med å godta at de to bildene ikke er orientert likt. Har du kompass tilkoblet plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Jeg har problemer med å godta at de to bildene ikke er orientert likt.Har du kompass tilkoblet plotteren? Nei har ikke det, derfor blir ikke bildene orientert likt før eg begynner å kjøre og kartet følger GPS når kurs opp er valgt på kartet. Har testet at kart og radar da er likt orientert. Når plotteren slås på vises kartet først med nord opp. Kan også velge nord opp på radaren. Foretrekker kurs opp med 29-30 knop marsjfart i trange farvann. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 (redigert) Denne teknologien har tidligere kun vært brukt for landing av fly, er nå frigitt til det private marked til stor glede for bl.a. meg, som fikk radar nr 2 i Norge http://www.northstarnav.com/en/Products/Br...The-Technology/ Se desse og andre relaterte videoer: Redigert 19.Juli.2009 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Hvis du har autopilot i båten kan du samtidig sende kompass kurs til radaren. Det er en stor fordel med kompass inn på på radar, først da vil den kunne tegne opp ekko historikk (etterslep/trails) og det blir veldig tydelig hva som er i bevegelse på skjermen. Jeg legger ut ett bilde fra Furunoen min som eksempel. Du kan da også velge nord opp på radaren (vanesak). Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Hvis du har autopilot i båten kan du samtidig sende kompass kurs til radaren. Det er en stor fordel med kompass inn på på radar, først da vil den kunne tegne opp ekko historikk (etterslep/trails) og det blir veldig tydelig hva som er i bevegelse på skjermen. Jeg legger ut ett bilde fra Furunoen min som eksempel. Du kan da også velge nord opp på radaren (vanesak). Får vurdere retningskompass Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 KVH Autocomp er et bra radarheadingkompass til en grei pris KVH Autocomp KVH Autocomp hos Boatersland Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Som påpekt lenger oppe, så er denne tråden såvidt sammenfallende med https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=51976 at jeg foreslår at vi fortsetter denne nyttige diskusjonen der. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
abbor Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Er det noen god grunn til at vi skal fortsette diskusjonen i den andre tråden som bare har noen få innlegg og som ble startet over 4 måneder etter denne? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Googling av Broadband Radar ga 12 sider med reklame for forskjellige Navico produkter før jeg fant noe fornuftig om teknologien. Den konkluderte slik: Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Hvor ligger 'grensen' mellom Short/Long-range target detection...10 M ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Artikkel. Skrevet av Bill Mullarkey. Han skulle vite hva han snakker om. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Er nok bedre å google på FMCW radar som er navnet på teknologien og ikke Broadbandradar som er et Navico varemerke. Noen skriver det også CWFM. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.