alfb Startet 19.November.2008 Del på Facebook Startet 19.November.2008 Holder på å skal bestille meg ny kalesje til min Scand 360se. Valget kan se ut til og falle på Helly Hansen's kalesje. Dette er en typisk lett "plast" kalesje etter som jeg forstår. Har hørt både + og - med denne (vindsus/regn ect). Er det noen av dere som kan meddele posetive eller negative erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Jeg antar du mener en kalesje som er sydd i HellyTech materiale?. Jeg ble sterkt frarådet dette av en kjent seilmaker, men vet at det er andre som i tidligere tråder har uttalt seg positivt om materialet her på BP. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Worry II Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Jeg hadde den på en tidligere båt ! Suveren kalesje som fuglene bare skled av på Ingen som turte å lande på den til slutt Men en ting... min var hvit innvendig og blå utvendig, veldig lys og fin, men problemet var når man så på tv når det var mørkt ute... da så det ut som tordenvær utenfra... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Har denne duken på min Askeladden, og er veldig godt fornøyd. Kunne aldri tenkt den "gamle" stive duken heretter. Den nye duken er lett og rulle sammen, tar lite plass, ikke krøller den seg og er helt tett i sømmene etc. Min kalesje er svart utenpå og lysblå innvendig, så den gir mer lys inne en man tror. Dessuten, det aller viktigste: fugleskitten setter seg ikke fast slik som den tykke vanlige kalesjeduken, stort sett bare og gni litt, og spyle av igjen. Kan trygt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Ok, høres bra ut, men hvordan er kvaliteten mht holdbarhet? Holder den like bra som kalesjer av "gamle typen"? Hvor mye koster en slik kalesje ift "gamle typen"? Mvh Geir Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Holdbarheten tør jeg personlig ikke uttale meg om da jeg bare har hatt min i to sesonger, men den er akkurat like fin som da den var ny. Men, og det er et stort men, for prisen er vanvittig, spør du meg. Til min Askeladden 605 koster den kr. 24000.- !! Sitér dette innlegget Link to post
MrAnders Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Jeg hadde en Scand Dynamic 11000, forløperen til din båt. Først med gammeldags markisestoff kalesje, så med Hellytech. Det er natt og dag, mye bedre på alle måter. Tror ikke du kan høre forskjell på lydnivået, muligens litt mer bråk hvis du spenner den opp veldig stramt. Men veldig lite blafring. Min var veldig dyr, men den var større enn din. Jeg vil seriøst foreslå at du ringer og foreslår en fornuftig pris - så slår de kanskje til. Bransjen holder på å stenge, men de kan sikkert sy en kalesje til deg før de slår av lyset. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2008 Min var veldig dyr, men den var større enn din. Jeg vil seriøst foreslå at du ringer og foreslår en fornuftig pris - så slår de kanskje til... Jeg har fått tilbud pålydende 16'700,- eksl mva. fra Helly Hansen, så det er jo ikke så galt, kanskje er det noe mer å gå på også Det var heller kvalitet / Holdbarhet jeg lurte på... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 En kjenning har en slik kalesje på sin 1 år gamle båt. Foreløpig er han godt fornøyd med kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Har hatt Hellytech kalesje på 4 båter, veldig fornøyd. Det har dog vært noen utfordringer med "oversmitting" fra blå kalesjer til lyse skai-setetrekk. Opplevde det aldri selv, men har hørt om det, og har også fått det bekreftet fra Helly Hansen. Jeg mener dog ikke at det utgjør et vesentlig problem, og vil ubetinget anbefale kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2008 Det har dog vært noen utfordringer med "oversmitting" fra blå kalesjer til lyse skai-setetrekk. Dette er nok ikke noe problem hos meg da kalesje ikke er i kontakt med puter. Den blir "rullet" sammen med stengene inni "kalesjegarasje" i targabøylen. Høres stort sett posetivt ut dette så jeg trenger visst ikke være betenkt, eller?? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 19.November.2008 Del på Facebook Svart 19.November.2008 Høres stort sett posetivt ut dette så jeg trenger visst ikke være betenkt, eller?? Jeg hadde ikke vært betenkt nei. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Etter hva jeg ble fortalt i sommer leverte Nidelv alle sine båter med denne for noen få år siden. De hadde visst hatt fryktelig mye problemer med jordslag på duken å har gåt tilbake til den gamle igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Etter hva jeg ble fortalt i sommer leverte Nidelv alle sine båter med denne for noen få år siden. De hadde visst hatt fryktelig mye problemer med jordslag på duken å har gåt tilbake til den gamle igjen! Høres ikke riktig ut alma. Jeg har hatt to Nidelv båter, den siste (Nidelv 300 Sport) ble levert ny i April 2007. Og den hadde Hellytech kalesje. Vår nåværende Windy ble levert April 2008. Også den med Hellytech. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Jeg har hatt 2 båter med denne kalesjeduken. En Nidelv 300 og en Windy 37. Var veldig godt fornøyd med den. Kunne jeg valgt hadde jeg hatt det på NordWesten også. Fordelene med lett duk og enkelt renhold (måkemøkk spyles enkelt av) er nok for meg. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Fordelene med lett duk og enkelt renhold (måkemøkk spyles enkelt av) er nok for meg. Dette med fugleskit er et kjempeproblem der hvor vi ligger, så det i seg selv er nok for meg også!! Ser ut som om alle som har egne erfaringer med Hellytech er fornøyde, så da tror jeg det blir å få til en avtale med dem over helga (viss ikke noen klarer og omvende meg før den tid) Takk for all engasjement! Alltid godt å høre med dem med egne erfaringer, samt Edo for tips og malnr Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Måkene brukte taket på Windyen vår (hardtop) som "skjærefjøl". De fanget krabber og slapp de ned på taket så de knuste. Så satt de på targaen og skeit ned på kallesjen. Godt da å kunne spyle enkelt av. Også slipper man alt dette med impregnering og sånt Eneste ulempen jeg har hørt er at det lekker litt i sømmene. Da kjøper du deg sømtetting som brukes på telt (fås på sportsbutikker). Funker bra det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.