Jump to content

Coastkey - noen som har erfaringer?


Vierskjær

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Løfter denne litt jeg.

 

Har blitt litt nysgjerrig på å innstallere dette.

Noen som aner hva det koster?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

:lol: Også stopper du den igjen og starter mens de står og ser på! :lol:

 

hehe, sto å beundret en ribb en gang sammen en kompis. Plutslig startet motoren og den trimmet seg ned i vannet. Skal love dere vi holdt på å gjøre i buksa. Så kom det et skrik fra en kar. Se til helvete å kom dere vekk fra båten :crazy: Han trodde vel vi skulle stjele den, så vi gjorde retrett. Men stilig greie var det uansett.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Har vurdert dette lenge nu ,jeg som surrer så mye utpå aleine .Fort gjort å tryne uti når du tar inn fendre å sånn,bør jo ligge stille da men . Jeg er flink til å gå ut å ta i fendere å tauverk når jeg går fra brygga ,kan være vinter å kaldt som f,,,, men's båten rusler rolig utover.Ikke så lurt ,men flink til å bruke flytedress på denne årstia når jeg er aleine.Men med denne trådløse saken , så hadde det vært mye tryggere.Pluss det ekstra du får med ,sånn som start å stopp av begge motorane osv .Men koster jo litt ,men likevel billig forsikkring .

Men er det noen som har montert dette selv på to motorer , eller må det en elektriker til ? Kan du få til dette selv så blir det ikke så ille pris ,men skal en trikker surre med dette i flere timer så .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har denne montert hos meg, veldig enkel og montere dette gjør du på en halvtime på de fleste motorer.

 

Jeg har hatt litt problemer med forstyrrelser på signalet fra andre kilder med følge av at motoren stanser, ikke alltid dette paser like godt, pluss at fjernkontrollen på vinsjen også lager krøll noen ganger.

Link to post
Share on other sites

Jeg har denne montert hos meg, veldig enkel og montere dette gjør du på en halvtime på de fleste motorer.

 

Jeg har hatt litt problemer med forstyrrelser på signalet fra andre kilder med følge av at motoren stanser, ikke alltid dette paser like godt, pluss at fjernkontrollen på vinsjen også lager krøll noen ganger.

 

Kan man montere selv på påhengsmotor også?

Noen som kjenner prisene?

 

Vet ikke helt hva slags forstyrrelser du sikter til, håper den ikke skrur seg av når mobilen ringer? :cool:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt Coatskey i litt over 2,5 år. Vet det var noen problemer med kommunikasjonen i en periode på grunn av en produksjonsfeil. Det var noe med hvordan antenneledningen var plassert inne i nøkkelenheten mener jeg å huske. De første enhetene hadde ikke dette problemet og det som har vært produsert siste 16-18 måneder har det heller ikke. Fikke en erstatningsenhet som hadde problemet på et tidspunkt og da stoppet motoren når jeg betjente lyskasteren med trådløs fjernbetjening. Fikk så byttet til en nyere enhet og problemet forsvant.

 

Coastkey er beregnet for utenbordsmotorer. De har nå ferdige kabelsett til de forskjellige motorene. Er bare å åpne opp opp noen koblinger og plugge Coatkeykablingen i mellom, tror det i tillegg er en kabel som må kuttes i forbindelse med eksisterende dødmannsknapp. Er ikke sikker på om Coastkey tillater at brukeren installerer selv. Jeg har en eldre kabling hvor det var en god del kutting og kobling, fikk lov til å montere selv siden jeg er elektronikkingeniør samt at jeg tok et online kurs i montasje av Coastkey settet.

 

Jeg dorger mye fra båten alene og driver da ute på bakdekket med fiskingen hvor det selvsagt ikke er mulig å bruke en konvensjonell dødmannsknapp. Anser det som en stor sikkerhet å vite at båten vil stoppe hvis jeg faller overbord.

 

Coastkey kan i tillegg til å virke som dødmannsknapp slå på tenning, starte 2 motorer individuellt, tilte motoren de første 30s etter at tenningen er slått på (eller var det 30s etter at motoren er startet?) samt stoppe motoren manuellt. Coastkey vil også virke som en enkel startsperre. Greit å vite at ingen kan stikke av med båten når en selv vandrer rundt i havneområdet med costkeyenheten om halsen.

 

Coastkey koster ca 4900kr ferdig montert.

Link to post
Share on other sites

4900 var jo slettes ikke ille, selv for min studentøkonomi.

 

Blir nok en sånn til våren ja, blir gal av dødmannsknappen jeg har nå, som sitter så løst at det av og til spretter av..

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg tar opp denne tråden igjen jeg da jeg vurderer og installere Coastkey i båten min.

Da jeg dorger/fisker endel blir det til tider vanskelig og bruke vanlig dødmannsknapp

 

Noen som har dette og har noen erfaringer og dele, eventuelt imot argumenter?

 

Hva koster Coastkey ferdig montert nå? (cirka)

Redigert av DaniB (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har nå Coastkey på to båter, prisen er fortsatt den samme som jeg skrev i posten lenger opp. Jeg har skrudd opp en enhet og den har meget høy byggekvalitet, den er bygd som et proffprodukt ikke som et forbrukerprodukt, et skikkelig kvalitetsprodukt Made in Norway :flag: Ikke noe å fundere mer på, løp og kjøp :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut Abbor.

Ett par ting jeg lurer på.

 

Regner med du må koble ut tenningslåsen eller går det ann å bruke begge?

 

Når du bruker Coastkey å skrur på tenningen, må du da starte motoren for og skru av tenningen igjen, eller kan du f.eks holde inne knappen igjen for å skru av tenningen?

Link to post
Share on other sites

Coastkey er et fantastisk produkt.

Jeg har brukt og montert det mange ganger.

Det passer på alle motorer, innbord og påhengs uansett merke.

Lett og montere, en fjernkonetrål passer til 2 motorer.

Du kan forsatt bruke den gamle tenningslåsen hvis du vill.

Eller du kan fjerne den.

 

Du kan skru på og av tenning, starte og stoppe motor og trimme drev/påhengs

fra fjernkontrollen i tillegg er den jo selvfølgelig også dødmans knapp .

Detter du på sjøen stopper motorene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...