Jump to content

Coastkey - noen som har erfaringer?


Vierskjær

Recommended Posts

Coastkey er genialt, men har en litt morsom historie med det

 

Skulle få kjørt en opplagsbåt til opplaget i fjor høst da. Men jeg er lengere ut i skjærgården så kunden kom ut å henta meg, når vi kjører innover så viser jeg han at det er 5gratis knop å hente kun ved å tilte litt ut, kunden får jo sjokk over hvor mange knop som kom kun ved å tilte litt ut. Når vi kommer til hytta hans så hjelper jeg noen minutter til og ta opp en bøye sånn at den ikke forsvinner med isen, når det er gjort så settes han i land og etter litt prat så kan jeg låne båten hans uttover igjen før jeg skal hjem til kvelden, så jeg bakker ut, tar en kjapp 180graders sving å legger båten i plan uttover. Rekker vel og få 20knop på de 100meterne før motoren stopper og bruker 200meter på å bremse. Roper litt til kunden at jeg ikke skjønner hva som har skjedd og at den ikke starter igjen så jeg må få den inn på verkstedet. 

 

Etter litt banning, så kommer kunden på at han har coastkey'n rundt halsen og mener han kan starte den derfra, men det er jo selvfølgelig mer enn de 100meterene med rekkevidde, så da endte det med at kunden måtte finne frem kajakken å padle den coastkey'n ut til meg 

 

Men vi fikk i allefall testa om det fungerte, noe det absolutt gjorde. 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg har en CK på en Askeladden. 525 med 115 Suzuki fra 2016.

 

1: båten stsrter ikke på nøkkel uten at CK er trykket on. 
 

2: jeg klarer ikke å stoppe motoren uten å bruke CK. Den stopper ikke på nøkkelen. 
 

er dette korrekt? Kjøpte båten sv et dødsbo, og hadde liten/ingen kjennskap til denne delen før jeg skulle starte den idsg. 

Link to post
Share on other sites

Du finner ledninger bak på betjeningspanelet på instrumentpanelet, og kan følge disse videre. Det du skal koble fra er en kabel med en god del ledninger som går fra en svart plast "boks" til en hvit kontakt som plugger inn i kabelen som er tilkoblet motorens kabelstamme, girvelger og betjeningspanel. 

 

Finnes litt forskjellig generasjoner som er litt forskjellige i utformingen, jeg har nå 4 eller 5 generasjon og har hatt dem alle siden starten i 2007 tror jeg det var. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...